Finele anului trecut și primele zile din 2024 au fost marcate în municipiul Suceava de accidentele și tamponările în număr nefiresc de mare de pe artera principală proaspăt asfaltată a orașului
Tamponări, mașini ieșite în decor, stâlpi dislocați sau rupți cu totul de mașini au atras atenția pentru că s-au petrecut aproape zilnic, în special în zona de coborâre dinspre centrul Sucevei spre Grupul Școlar, dar nu numai.
De la o tânără rănită grav în dimineața primei zile de Crăciun, după ce a intrat cu mașina într-un stâlp în zona Grup Școlar, la o mașină condusă tot de o șoferiță care a doborât un stâlp tot în acea zonă și alte evenimente rutiere soldate doar cu pagube materiale, se pot pune deja întrebări serioase dacă nu cumva este o problemă cu gradul de rugozitate (aderență) al asfaltului.
Inclusiv pe 3 și pe 4 ianuarie, două mașini s-au tamponat între centrul Sucevei și Grupul Școlar, iar în Burdujeni, în față la Lidl, ieri, o autoutilitară a intrat violent într-un stâlp din beton, pe care l-a distrus.
Principalele cauze ale accidentelor sunt în mod sigur neatenția și mai ales viteza neadaptată, dar ar trebui luată în calcul la modul serios și întrebarea dacă nu cumva mai este o problemă care contribuie la aceste evenimente rutiere nedorite.
Artera principală a Sucevei a fost asfaltată dintr-un capăt în altul în 2023, iar unii șoferi reclamă că în anumite zone au simțit cum mașina ”fuge” în mod periculos.
- Se merge cu viteze spre 100 de km/h. Astfel se explică ruperea unor stâlpi din beton
Polițiștii de la Biroul Rutier Suceava spun însă că au constatat în teren că viteza de rulare prin Suceava a crescut simțitor după ce întreaga arteră principală a orașului a fost asfaltată.
Nici înainte nu se respecta viteza legală, dar acum mulți șoferi ajung să ruleze prin oraș, la ore la care o permite traficul, și cu viteze de 80-100 de km/h.
Această creștere a vitezelor a fost constatată în general pe toate sectoarele de drum proaspăt asfaltate. Fără gropi și alte obstacole, șoferii sunt tentați să calce mai tare pedala de accelerație.
Un adevăr este că mașinile care au pus la pământ stâlpi din beton nu puteau circula cu viteza legală sau măcar una apropiată de aceasta.
Așadar, la nivel oficial, până acum, aceasta este varianta pe care se merge: viteză neadaptată la condițiile de drum.
Totuși, se admite că asfaltul este mai puțin aderent în această perioadă, în care se combină carosabilul ud cu depunerile de sare și praf.