Primăria Suceava va avea în organigramă, de la 1 ianuarie 2024, postul de city manager (administrator public). Primarul de Suceava, Ion Lungu, a anunțat miercuri, în conferință de presă, că postul va fi înființat conform legii, dar că deocamdată va rămâne vacant. Întrebat pentru cine este pregătit, primarul a răspuns, glumind, că ”sunt mai mulți doritori”.
Surse politice susțin că primăria nu va avea city manager până după alegerile de anul viitor și că ocuparea acestei funcții bine plătite din administrația locală va face parte din negocierile pentru asigurarea majorității în viitorul deliberativ local și în coaliția de guvernare.
Potrivit legii, salariul administratorului public este echivalent cu cel al viceprimarului. La 30 septembrie 2023, viceprimarii municipiului Suceava aveau o indemnizație brută de 27.600 de lei lunar, care înseamnă 16.146 de lei. La aceeași dată, primarul municipiului Suceava avea o indemnizație brută de 31.050 de lei, iar valoarea brută a indemnizației unui consilier local era de 2.070 de lei.
Noua organigramă a Primăriei Suceava va fi supusă aprobării Consiliului Local în ședința de joi, 14 decembrie a.c.. Primarul Ion Lungu a declarat că prin aplicarea Legii 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung, care prevede reducerea numărului de posturi și a funcțiilor de conducere, în Primăria Suceava au fost desființate 18 posturi de șef de birou. În urma reorganizării, municipalitatea va avea cu un director mai mult față de câți avea înainte de punerea în practică a actului normativ, respectiv va avea 15 directori, față de 14. Astfel, conform noii organigrame, în Primăria Suceava vor fi trei directori generali, un director general adjunct, șapte directori executivi, trei directori și un director executiv adjunct.
Lungu a explicat că numărul de directori a crescut după comasarea departamentului de proiecte europene cu cel de investiții, prin apariția unei noi funcții de director general. „Am făcut o altă organigramă la proiecte europene pentru a păstra specialiștii foarte buni de acolo”, a precizat Ion Lungu. Primarul susține că în absența acestei reorganizări exista riscul ca angajați care și-au probat până acum profesionalismul să renunțe la slujba de la primărie în favoarea alteia, mai bine plătite.
După noua organigramă, Primăria Suceava are în total 799 de posturi (cu tot cu Poliția Locală, Direcția de Asistență Socială și Evidența Populației), din care trei posturi de demnitari (primarul și cei doi viceprimari), 373 de posturi pentru funcții publice, din care 40 de funcții publice de conducere și 333 de funcții publice de execuție, și 423 de posturi de angajați contractuali, dintre care 25 de posturi sunt de conducere și 398 de posturi de execuție.
Fără Poliția Locală, Direcția de Asistență Socială și Evidența Populației, în baza aplicării Legii 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung, Primăria Suceava reduce posturile de la 600, câte sunt în prezent, la 540 de posturi.