Șefa Serviciului Public Comunitar de Pașapoarte (SPCP) Suceava, comisar-șef Livia Grigoraș, adresează sucevenilor care solicită pașaport rugămintea de a cere ca documentul să le fie livrat la domiciliu, prin curier, și nu la ghișeele SPCP. Astfel se evită aglomerația și activitatea se desfășoară mai fluid. Livia Grigoraș a declarat, vineri, într-o conferință de presă, că în perioada 1 ianuarie – 6 decembrie a.c., numărul total al cererilor pentru eliberarea pașapoartelor simple soluționate a fost de 67.240, din care 46.766 de cereri pentru pașapoarte electronice și 3.629 de cereri pentru pașapoarte temporare soluționate. Prin ghişeul eliberări paşapoarte al serviciului au fost înmânate/livrate către solicitanți 29.332 de pașapoarte simple, iar prin curier au fost livrate 18.719 paşapoarte simple.
Livia Grigoraș a precizat că în perioada sărbătorilor de iarnă SPCP va funcționa cu program normal, cu 5 ghișee de preluare a cererilor, care la nevoie pot fi suplimentate la 6.
Prefectul de Suceava, Alexandru Moldovan, prezent la conferința de presă, a precizat că în curând vor începe lucrările de reabilitare a sediului de la Pașapoarte, fără relocarea serviciului. Moldovan a afirmat că în data de 6 decembrie a.c. a fost semnat contractul, cu o firmă din Ipotești, care a câștigat licitația, și în data de 20 decembrie a.c. va fi dat ordinul de începere a lucrărilor. Termenul de finalizare este de 13 luni de la semnarea contractului, deci 6 ianuarie 2025.
Comisarul-șef Livia Grigoraș a explicat că activitatea poate continua pe perioada lucrărilor în sediul de pe strada Petru Rareș nr. 70 deoarece pe lângă corpul de clădire principal mai sunt încă două în spate, reabilitarea lor se va face pe rând, nu concomitent, iar la nevoie mai pot fi aduse containere de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență.