Directorul Muzeului Național al Bucovinei, dr. Emil Ursu, a făcut marți apel către Înaltpreasfințitul Părinte Calnic, Arhiepiscopul Sucevei și Rădăuților, să păstreze denumirea „Cazinoul Băilor” pentru centrul muzeal de la Vatra Dornei, și să nu o schimbe cu „Palatul Dornelor”, așa cum Biserica a anunțat că intenționează să facă peste 5 ani.
„Vă rugăm să nu permiteți să se șteargă o pagină frumoasă din istoria Bucovinei: lăsați în titulatura obiectivului pe care astăzi l-ați sfințit sintagma <Cazinoul Băilor>. Sufletul bucovinenilor a fost de atâtea ori sfâșiat, clădirile orașelor noastre dărâmate, memoria noastră ștearsă sau uitată intenționat; vă rugăm cu smerenie și demnitate să nu permiteți încă o nedreptate pentru istoria Bucovinei! Aici a fost un spațiu public, pentru activități socio-culturale, este de astăzi, grație grijii dumneavoastră, un centru muzeal: Centrul Muzeal <Cazinoul Băilor>. Bucovina istorică mai are astăzi încă multe palate; a avut, și mai are însă, doar un singur cazinou”, a spus Emil Ursu, la ceremonia de inaugurare a Centrului Muzeal „Cazinoul Băilor” din Vatra Dornei.
În discursul său, Emil Ursu a afirmat că deschiderea centrului muzeal reprezintă, „atât pentru România, cât mai ales pentru Bucovina, un moment istoric”, anume readucerea în circuitul public „a unui monument de mare rezonanță pentru istoria Bucovinei, astăzi parte a patrimoniului cultural național român: Cazinoul Băilor din Vatra Dornei”. Directorul Ursu a subliniat „onoarea acordată Muzeului Național al Bucovinei”, de a organiza primele expoziții temporare în spațiile Centrului Muzeal „Cazinoul Băilor”: „Din istoria orașului Vatra Dornei și a Cazinoului Băilor”, „Bucovina, 1774-1944. De la anexare, la Al Doilea Război Mondial”, „Ion Mândrescu, Omul, spațiul, timpul”. O a patra expoziție, de pictură, este organizată de Casa de Cultură din Vatra Dornei, „David Croitor, Povestiri cromatice”.
Din istoria cazinoului, inaugurat în mod oficial la 10 iulie 1899, în prezența arhiducelui Franz Ferdinand, prezentată de Emil Ursu, reiese că în interior se aflau spații cu diferite destinații: sală de muzică, de lectură, de dans, de biliard, un restaurant, o cofetărie, spații de utilitate publică. „În partea centrală, un loc deosebit îl ocupa sala de festivități (de concerte). Cupola din centrul săli era prevăzută cu un sistem de trei candelabre din cristal de Murano, la început cu lumânări, apoi cu becuri. Pereții erau dotați cu aplice ornamentate, placate cu foiță de aur. În partea centrală a sălii se afla scena, iar în stânga și în dreapta ei se aflau oglinzi înalte din cristal de Florența. În partea opusă scenei se afla balconul destinat orchestrei. La exterior clădirea avea statuetele celor nouă muze, placate cu foiță de aur, amplasate în nișe discret ornamentate și ingenios dispuse pe fațada clădirii. Colțurile clădirii au fost marcate de turnulețe ce îi dădea o nuanță deosebită întregii arhitecturi a imobilului. Pe parcursul anilor construcția a fost completată cu o sală de mese, o terasă etc., ce aveau fațade spre parc”, a relatat directorul Muzeului Național al Bucovinei, Emil Ursu.
Printre cei cărora le-a adus mulțumiri publice pentru colaborare în vederea organizării expozițiilor se numără Violeta Codorean, directoarea Casei de Cultură Vatra Dornei, colecționarii Cornel Rusan, Cristi Sredenciuc, Bogdan Brânză și Paul Brașcanu, care au furnizat piese originale și imagini, cercetătorilor Alis Niculică și Constantin Ungureanu, precum și Iuliei Roșca, Cristinei Slavic și lui Beatris Manole.
Menționăm că la ceremonia de inaugurare a „Cazinoului Băilor”, directorului Muzeului Național al Bucovinei, dr. Emil Ursu, i-a fost conferit Ordinul „Crucea Bucovinei” de către Arhiepiscopia Sucevei și Rădăuților.