Deputatul AUR de Suceava Florin Pușcașu i-a solicitat ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, construcția unui nou pod rutier pentru râul Siret, la Zamostea – Talpa, pentru a prelua traficul de pe DN 29 între Suceava și Dorohoi. Florin Pușcașu a arătat că starea avansată de degradare a podului peste Siret de la Zvoriștea, situat pe DN 29A Suceava – Dorohoi, impune construcția unui nou pod. „Suntem în fața unui pericol iminent, fiind deja impuse anumite măsuri de siguranță pe podul de la Zvoriștea, respectiv circulația pietonilor este interzisă, a fost introdusă și o restricție de tonaj, iar circulația autovehiculelor nu se realizează concomitent pe ambele benzi și riscul de prăbușire rămâne semnificativ. Din acest motiv este necesară scoaterea de la sertar a proiectului noului pod, Zamostea-Talpa”, a spus Pușcașu. El a precizat că partidele din coaliția de guvernare se ceartă zilnic, iar plățile la lucrările publice prin CNI nu au mai fost făcute de un an.
„Solicităm să vă implicați personal pentru găsirea sursei de finanțare pentru acest nou pod. Astfel, în perioada interbelică, în 1923, a fost ridicat un pod solid din piatră și lemn. De altfel, un singur picior de pod, cu o urmă de balustradă, a mai supraviețuit din vechiul pod interbelic, după ce a fost distrus din rațiuni militare în timpul celui de-al Doilea Război Mondial. După război, în anul 1945, a fost construit un pod din lemn, după posibilitățile vremii, care a funcționat până în 1970, când a fost distrus de viiturile produse de ploile puternice din acel an. De atunci, oamenii au rămas izolați de apele Siretului, fiind nevoiți să înconjoare circa 17-20 de kilometri pentru a ajunge la destinație, în special la terenurile situate de o parte și de cealaltă a Siretului”, a explicat deputatul AUR de Suceava.
El a mai precizat că până în anul 2004, au fost realizate mai multe lucrări, printre care demolarea elementelor din beton armat ale podului vechi, devierea cursului râului Siret sau achiziționarea grinzilor pentru pod și amenajarea rampelor de acces. „În urma încercărilor de a relua lucrările în 2011, autoritățile au constatat că trebuie să reproiecteze anumite lucrări și era necesară o expertiză tehnică, deoarece se vede că grinzile aduse pentru a fi montate pe toți pilonii ridicați sunt mâncate de rugină sau luate de viituri”, a declarat deputatul AUR de Suceava.
În final, Florin Pușcașu i-a solicitat ministrului Grindeanu să spună clar când va fi construit un nou pod peste Siret, la Zamostea-Talpa.