Curtea de Apel Cluj-Napoca a dat sentința finală în cazul mult mediatizatului accident produs în ianuarie 2019, la intrarea în Cluj-Napoca dinspre Huedin, în care a murit suceveanca Gabi Rîpan, fiica omului de afaceri sucevean Ioan Vasile Rîpan.
Tudor Cîrje, tânărul care conducea cu viteză excesivă autoturismul Mercedes al tinerei, a fost condamnat la 4 ani și 8 luni pentru ucidere din culpă, pedeapsă majorată față de cea dictată în prima fază a procesului și care prevedea o condamnare de 2 ani și 6 luni de închisoare. Judecătorii au mai stabilit ca acesta să aibă interdicție de a conduce autovehicule pe o perioadă de 3 ani de zile, după executarea pedepsei.
Instanța a mai decis ca părinții fetei să primească câte 150.000 de euro fiecare, daune morale. Fratele şi bunica Gabrielei au de primit fiecare daune de 100.000 de euro, conform deciziei instanței de judecată.
- Viteză excesivă, agresivitate, antecedente rutiere
Accidentul în care a murit Gabi Rîpan s-a produs în noaptea de 20 spre 21 ianuarie 2019, la intrarea în Cluj-Napoca dinspre Huedin. Deși Gabi nu lăsa de regulă pe nimeni la volan, nu se știe de ce și în ce împrejurări, la întoarcerea spre Cluj, la volanul mașinii sale s-a urcat Tudor Cîrje. Accidentul s-a produs în condiții de viteză excesivă, de peste 150 de km la oră, chiar 165 de kilometri la oră, conform unei expertize depuse la dosar.
Șoferul a pierdut controlul autovehiculului imediat după o manevră de depășire efectuată cu viteză excesivă și cu agresivitate. Mașina a derapat pe carosabilul acoperit cu mâzgă și a ieșit în decor, lovind un stâlp metalic de informare de pe marginea DN 1. După acest impact de o violență extremă, mașina s-a oprit în șanțul de colectare a apei pluviale.
Gabi Rîpan, pasageră pe locul din dreapta, a murit, iar şoferul, Tudor Cîrje, a fost rănit foarte grav, suferind o amputație de picior drept. Acesta din urmă a fost proiectat prin parbriz, în afara mașinii.
Familia Rîpan a încercat, prin avocați, și a reușit la un moment dat să convingă judecătorii că acest accident a fost un omor în toată regula, având în vedere cum a condus inculpatul, numeroasele antecedente rutiere ale acestuia (Cazierul auto al lui Cîrje relevă faptul că într-un termen scurt acesta a provocat două evenimente rutiere, precum și un grad ridicat de pericol social prin săvârșirea a 11 fapte contravenționale), decuplarea sistemelor de siguranță etc. Totuși, în final, Tudor Cîrje nu a fost judecat pentru omor, ci pentru ucidere din culpă, iar pedeapsa primită este maximă în condițiile în care a mers pe procedura de recunoaștere.