O fotografie făcută la podul de la Milișăuți, închis de câteva zile pentru lucrările de reabilitare așteptate de mai bine de 2 ani de zile, a stârnit comentarii în mediul online, mulți înțelegând că podul s-a prăbușit la o zi după ce a fost închis circulației publice.
Nici nu este de mirare ce au înțeles unii oameni care au trecut prin zonă după ce au fost și publicații care au pus titluri de genul ”Podul de la Milișăuți s-a prăbușit”, articolele fiind scrise vădit la modul senzațional, fără a lămuri ce a însemnat această prăbușire.
În încercarea de a oferi o informație succintă și la obiect am solicitat precizări de la reprezentanții firmei Test Prima, cei care se ocupă de reabilitarea acestui pod, prin contractul încheiat cu Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași.
- Căderi controlate, între piloni, pentru a face loc noilor grinzi de aproximativ 27 de metri lungime
În momentul de față se lucrează la desfacerea suprastructurii podului, adică se execută o cădere controlată pe porțiuni, între pilele podului (pilonii din albia râului Suceava).
Practic, din podul vechi mai rămân doar pilonii, care vor fi îmbrăcați în armătură și vor fi cămășuiți cu beton.
De precizat că în urma lucrărilor pilele podului vor fi înălțate cu aproximativ 70 de centimetri.
Mai tehnic, este vorba de consolidarea a cinci pile și două culei (cele de pe capete au această denumire).
Va urma apoi montarea noilor grinzi, care au aproximativ 27 metri lungime, cele care vor asigura structura noului pod.
- Podul de la Milișăuți va fi cu un metru mai lat pe fiecare sens de mers
Corneliu Moroșan, directorul tehnic al Test Prima, a precizat că etapele reabilitării capitale mai cuprind apoi cofrarea și armarea podului, turnarea unei plăci suprabetonate, hidroizolarea podului, după care se va ajunge la lucrările finale, turnarea asfaltului, amenajare parapete de protecție și alte lucrări la suprafața de rulare.
În urma lucrărilor, podul va fi mai lat cu aproximativ un metru pe fiecare sens de mers.
Conform ultimului termen asumat între părți, podul ar urma să fie reabilitat complet și gata de circulație în 8 luni de zile. Așadar, în vara anului viitor, putem spera că vom circula pe un pod cu structură nouă pe DN 2H Milișăuți-Rădăuți.
- Lipsa podului provizoriu a ținut pe loc șantierul mai bine de un an de zile
Lucrările au fost mult întârziate din cauza faptului că amenajarea podului provizoriu, din tuburi, s-a dovedit o mare problemă pentru Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași, a cărei conducere a gândit prost încă de la început această parte a proiectului.
Grinzile noului pod sunt plătite de constructor și aduse la Milișăuți de luni de zile, însă nu au putut fi folosite în lipsa podului provizoriu care să preia o parte din trafic. Practic, din cauza lipsei podului provizoriu, închiderea podului mare pentru lucrări a fost întârziată nu mai puțin de 14 luni (din septembrie 2022 până în octombrie 2023).