Podul rutier de pe DN 2 H de la Milișăuți, aflat mai mult cu numele în șantier, pentru că de un an de zile lucrările sunt blocate, dă noi semne vizibile de degradare. Au apărut fisuri mai ales între rosturi, la îmbinări, și găuri în asfalt, în condițiile în care vorbim de mult deja de un pod în stare precară (evident, de asta a fost și inclus în proiectul de reparații capitale, prin înlocuirea grinzilor de susținere).
Primăria orașului Milișăuți s-a decis să sesizeze în scris situația către Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași, în calitate de administrator de drum, totodată aducând la cunoștință situația și Prefecturii Suceava și Consiliului Județean Suceava.
”Am constatat apariția unor fisuri destul de mari și măcinarea asfaltului din vecinătatea acelor fisuri, ceea ce poate duce la apariția unei situații de urgență determinată de circulația intensă de pe pod. Această stare pune în pericol siguranța participanților la trafic și crește riscul unor accidente grave.
Vă solicităm să interveniți cât se poate de repede pentru rezolvarea acestei situații, care devine o situație de urgență”, este o parte din sesizarea primarului din Milișăuți, Vasile Cărare.
„Situația e destul de gravă, apar tot felul de noi fisuri și de găuri, iar noi ne facem datoria de aici, de pe plan local, de a sesiza aceste aspecte. Nu pot să uit că în curând este un an de când a fost o întâlnire majoră aici, la pod, și se vorbea de închiderea imediată a podului pentru înlocuirea grinzilor”, a declarat pentru Monitorul de Suceava primarul din Milișăuți, Vasile Cărare.
Într-adevăr, încă din luna septembrie a anului trecut, firma Test Prima făcea solicitări pentru a închide podul, pentru a-l desface și a interveni cu noile grinzi care îi vor asigura o structură solidă, în baza contractului pe care firma l-a încheiat cu administratorul de drum – Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași.
Nu mai intrăm în detalii, cititorii fiind deja sătui de această situație, dar tot de un an de zile Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași nu a reușit să găsească o soluție pentru amenajarea unui pod provizoriu, din tuburi, peste apa Sucevei, pentru a asigura circulația cât podul mare trebuie închis în vederea lucrărilor atât de esențiale.
Din luna august a acestui an s-a început amenajarea acestui pod provizoriu, dar, pentru ca penibilul să fie penibil până la capăt, cele 50 de tuburi disponibile nu au fost suficiente pentru terminarea acestei variante provizorii.
Așadar, nici acum, la mijloc de septembrie, podul provizoriu nu este gata, iar lucrarea principală la podul de la Milișăuți este blocată.
În februarie 2020, trotuarul de pe pod s-a surpat cu tot cu balustradă, pe o porţiune de 27 de metri, ajungând în albia râului Suceava.
De atunci, din februarie 2020, așadar de trei ani și jumătate, pe podul de la Milișăuți se circulă alternativ, cu semafoare.
Podul de la Milișăuți a fost construit din 1962. Cu excepția zonei reconstruite în 2018, restul podului este din 1962, ceea ce explică în parte problemele apărute.