Deputatul AUR de Suceava Florin Pușcașu i-a transmis o interpelare ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, în care îi atrage atenția acestuia că întârzierile în execuția autostrăzii A7 vor duce la pierderea finanțării europene prin PNRR. Florin Pușcașu a arătat că lucrările pe loturile 1 și 2 ale autostrăzii A7 (Ploiești – Buzău) sunt în întârziere, iar lotul 3 este în continuare neatribuit. De asemenea, Pușcașu a precizat că tronsonul Siret - Pașcani nu a început „și nici nu va începe curând”. „Domnule ministru, fiți bărbat politic și dați aviz favorabil pentru susținerea Legii 48/2021 privind aprobarea obiectivului de investiții și dezvoltarea infrastructurii rutiere <Autostrada A7- Siret - Suceava-Dolhasca - Paşcani – Bacău - Focșani - Buzău – Ploiești - Bucureşti”inițiativă legislativă a partidului AUR aflată în sertarele comisiei de transporturi a Camerei Deputaților”, i-a transmis Florin Pușcașu ministrului Transporturilor.
Pușcașu a precizat că aceasta este prima inițiativă legislativă a partidul AUR în acest mandat tocmai datorită faptului că sucevenii se consideră discriminați că autoritățile fac autostrăzi numai în Ardeal.
„Precizăm că la data depunerii inițiativei noastre legislative nu se știa traseul autostrăzii A7, dar ne bucurăm că dorințele cetățenilor au coincis cu studiile specialiștilor”, a arătat deputatul AUR de Suceava.
El a subliniat faptul că o problemă majoră o constituie faptul că tronsonul Siret – Pașcani nu are finanțare prin PNRR și din cauza faptului că autoritățile județene aveau alte priorități la acea vreme.
Florin Pușcașu a declarat că „fiind un proiect adăugat”, tronsonul Siret -Pașcani este mult rămas în urmă, el precizând că se așteaptă ca acesta să treacă „prin furcile caudine” ale întârzierilor în proiectare, ale descărcărilor arheologice, ale licitațiilor contestate.
El a criticat faptul că președintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur, își arogă proiectul autostrăzii A7 și face poze cu foreze și cu planșe „și chiar închiriază ingineri cu ziua” pentru a părea credibil.
Deputatul AUR de Suceava a mai adăugat că în expunerea de motive a proiectului de lege pentru autostrada A7 se arată că această investiție reprezintă practic „coloana vertebrală” a Moldovei și va prelua traficul pe ruta Nord-Sud, acolo unde se înregistrează cele mai mari valori ale traficului din regiune și care în prezent se desfășoară pe DN2/E85, denumit și „drumul morții” deoarece este cel mai periculos din țară. „Considerăm că adoptarea acestei propuneri legislative este o necesitate întrucât este starea de urgență a dezvoltării regiunii Moldovei și Bucovinei”, a afirmat Pușcașu.
În final, el i-a solicitat ministrului Grindeanu să precizeze clar dacă i-a dat „în subantrepriză” Consiliului Județean Suceava executarea tronsonului Siret - Pașcani și dacă administrația județeană suceveană are vreo atribuție legală în realizarea acestei investiții. De asemenea, deputatul AUR de Suceava vrea să știe dacă acest tronson va avea regim de autostradă sau de drum expres, dacă există un acord contractual de finanțare semnat pentru tronsonul Siret-Pașcani și dacă vor fi alocate fonduri în 2024 pentru construcția acestei porțiuni de autostradă.