Trenul IR 1752 Suceava – București Nord, plecat din Suceava vineri, puțin înainte de ora 9.00, a înregistrat o întârziere de 109 minute în prima stație – Verești, în urma unui incident feroviar rar întâlnit care a stârnit tot felul de scenarii.
Trenul pur și simplu nu a oprit în stația Verești, unde era așteptat de mai mulți călători. Mecanicul a oprit garnitura abia la un pasaj de după stația Verești. Trenul a revenit ulterior spre Verești, însă după ce i s-a schimbat locomotiva și s-a demarat o anchetă.
De asemenea, s-au făcut verificări și la sistemele de frânare ale vagoanelor.
Toate astea au făcut ca trenul să stea în zona Verești aproape două ore.
Inițial au fost trei variante de lucru cu privire la incident.
Ori mecanicul pur și simplu a mers prea tare și nu a putut opri la timp, ori linia a devenit alunecoasă din cauza unor scurgeri de rapiță dintr-un marfar care a staționat în zonă în noaptea precedentă, ori frâna de la primul vagon a fost defectă.
O variantă inițială, vehiculată mai mult de călătorii din tren, era că mecanicul ar fi uitat pur și simplu să oprească la Verești.
La câteva ore de la incident, CFR Călători a dat un comunicat de presă în care a lămurit în parte incidentul.
”Referitor la situația înregistrată astăzi, 8 septembrie 2023, în stația Verești, la trenul IR 1752 Suceava Nord – București Nord, precizăm că motivele producerii acesteia nu sunt generate de CFR Călători. În fapt, situația a fost generată de o indisponibilitate a infrastructurii cauzată de scurgerea de ulei pe șină din vagoanele unui tren privat de transport marfă. Menționăm că pasagerii și echipajul trenului au fost permanent în siguranță. Trenul a plecat din stația Verești în condiții de siguranță, cu o întârziere de 110 minute”, a transmis CFR Călători.
La fața locului s-au identificat așadar urme clare de ulei pe șină, fapt care nu a permis o frânare optimă.
Uleiul ar proveni de la un vagon cu rapiță de la o garnitură de marfă.
Conform infofer.ro, trenul IR 1952 Suceava - București Nord a plecat cu o întârziere de 109 minute din Verești și a ajuns la 120 de minute întârziere în stația Pașcani.
Pe parcurs trenul a acumulat o întârziere de 130 de minute.