Poticnelile interminabile de pe șantierul de la podul rutier din Milișăuți, devenite de mult exasperante și de prost gust, își consumă în aceste zile un nou episod.
Monitorul de Suceava a anunțat relativ recent, pe 24 august, că ”Se conturează podul din tuburi de peste râul Suceava de la Milișăuți”. Așa era atunci, podul provizoriu fiind amenajat cu un rând de tuburi, după care s-a început amenajarea celui de-al doilea rând de tuburi.
Podul provizoriu se conturează, dar... stagnează
Din păcate, sunt deja mai mult de 10 zile de când lucrările la acest pod provizoriu din tuburi au încetat.
Ce știm este că cele 50 de bucăți de tuburi achiziționate de Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași au fost amplasate în albie, însă.... nu ajung.
Ar mai fi nevoie de încă 28 pentru care s-a deschis procedura de achiziție, însă tot cert este că acestea nu au ajuns încă la Milișăuți.
Prin urmare, nici măcar termenul de 1 septembrie la care se spera că va putea fi circulabil podul provizoriu (pentru ca podul mare să fie închis și desfăcut în vederea montării grinzilor), nu mai este de actualitate.
Subiectul podului de la Milișăuți este unul de care cam toată lumea s-a săturat, iar nici cel mai curajos om politic sau prefect nu dă vreun termen privind lucrările și finalizarea acestora.
Îngrijorări serioase că grinzile pentru podul mare ar putea rămâne nefolosite peste iarnă
Chiar și după ce vor ajunge la Milișăuți și restul tuburilor, până când podul provizoriu va fi efectiv circulabil mai sunt de trecut câteva etape importante.
Acest pod provizoriu este amenajat de către firma suceveană Florconstruct SRL, în urma contractului încheiat cu Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași.
Podul este necesar pentru a asigura circulația localnicilor și nu numai pe perioada cât podul mare de pe DN 2H Milișăuți-Rădăuți va fi închis în vederea montării grinzilor care vor asigura noua structură a acestuia.
Firma Test Prima (cea care a câștigat contractul pentru repararea podului mare) a început să aducă de la mijlocul lunii iulie în albia râului Suceava, la Milișăuți, grinzile de mari dimensiuni care vor asigura structura podului.
Firma Test Prima a vrut astfel să transmită mesajul că vrea să continue lucrarea, dar nu poate. Problema este foarte delicată din multe puncte de vedere, firma Test Prima având blocate sume mari de bani cu aceste grinzi contractate și plătite de multă vreme.
La cum se mișcă lucrurile acum, există îngrijorări serioase că grinzile ar putea rămâne nefolosite peste iarnă.
Un exemplu de ”Așa NU”
Toată criza a pornit din luna septembrie a anului trecut, când lucrările la podul mare au fost sistate în așteptarea amenajării unei variante provizorii de circulație. Variantă pentru care nu a fost prevăzut buget și nu s-a făcut nimic la modul concret luni la rând de către beneficiarul lucrării – Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași.
Așa s-a ajuns acum la împlinirea unui an de zile de când acest pod provizoriu tot este așteptat.
În februarie 2020, trotuarul de pe pod s-a surpat cu tot cu balustradă, pe o porţiune de 27 de metri, ajungând în albia râului Suceava.
De atunci, din februarie 2020, așadar de trei ani și jumătate, pe podul de la Milișăuți se circulă alternativ, cu semafoare.
Podul de la Milișăuți a fost construit din 1962. Cu excepția zonei reconstruite în 2018, restul podului este din 1962, ceea ce explică în parte problemele apărute.