„Marea asfaltare”, cum mai este cunoscută lucrarea de refacere a axului principal al Sucevei, de la intrarea dinspre Botoșani până la ieșirea spre Fălticeni, se apropie de două luni de când se lucrează pe timp de noapte.
În vreme ce cu frezarea vechiului strat de asfalt s-a trecut deja de podul de peste apa Sucevei, turnarea noului strat de asfalt se face în zona comercială, pe porțiunea cuprinsă între sensul giratoriu de la Dedeman și cel de la Iulius Mall, o bandă fiind deja finalizată, pe sensul de mers spre Burdujeni. Prezent la lucrările de asfaltare pe timp de noapte, primarul Ion Lungu s-a declarat mulțumit de ritmul de execuție a lucrărilor, în condițiile în care zona este înțesată de rețele de utilități și sunt o mulțime de canalizări care au trebuit să fie refăcute.
„Lucrările pregătitoare necesită cel mai mult timp, în primul rând la capacele de canalizare, termoficare, telecomunicații și gheighere”, a explicat edilul Sucevei, care a mulțumit constructorului pentru că a acceptat solicitarea primăriei, de a lucra pe timp de noapte, pentru a nu afecta mai mult traficul rutier în timpul zilei.
„Nu este deloc simplu, sunt aici muncitori care lucrează de peste o lună de zile pe timp de noapte. Sunt convins că vom termina asfaltarea axului principal până la finele sezonului cald. Din urmă vom începe deja să marcăm trecerile de pietoni, acolo unde este deja asfaltul nou, pentru siguranța cetățenilor”, a precizat Ion Lungu.
În plus, primarul Sucevei a transmis din nou șoferilor recomandarea de a folosi ruta alternativă Suceava – Botoșani, parțial finalizată, pentru a evita aglomerația de pe Calea Unirii.
Ruta alternativă pornește din Centru, de la intrarea pe Mirăuți, și face legătura cu Iulius Mall, iar cei care au de mers spre Salcea sau Botoșani pot să continue drumul pe acolo, înspre DN 29, pe o porțiune neasfaltată, dar circulabilă.
„Le mulțumesc sucevenilor pentru răbdarea de care dau dovadă și pentru înțelegere. Din păcate, altă soluție nu avem, decât să lucrăm pe timp de noapte”, a concluzionat șeful municipalității sucevene.
Pentru grăbirea lucrărilor la axul principal, din august a fost demarată refacerea și dinspre Fălticeni, cu echipe ale Autotehnorom, la capătul din Burdujeni lucrarea fiind făcută de SUCT.
O problemă ridicată de constructori, care nu a fost rezolvată încă, este cea a costurilor suplimentare cauzate de efectuarea lucrărilor pe timp de noapte, care nu sunt prevăzute în contractul cu municipalitatea suceveană.