Podul provizoriu din tuburi de la Milișăuți, de care se vorbește deja de un an de zile, se conturează în sfârșit la modul concret. Tuburile au fost amplasate în albie și se lucrează la suprafața de rulare.
Până când podul provizoriu va fi efectiv circulabil mai sunt însă de trecut câteva etape importante.
Podul provizoriu trebuie asigurat în vederea deschiderii circulației cu parapet de beton și metalic, apoi trebuie avizat, inclusiv de Poliția Rutieră, pe linie de semnalizare, cu indicatoare privind ruta, restricțiile de circulație, variantele alternative etc. Apoi, trebuie dat și avizul pentru închiderea podului mare.
Din informațiile noastre, există întârzieri mari în ceea ce privește procedura de documentație a proiectului privind acest pod provizoriu.
Se speră totuși că cel târziu la mijloc de septembrie se va putea în sfârșit începe lucrarea principală și la podul mare.
Acest pod provizoriu este amenajat de către firma suceveană Florconstruct SRL, în urma contractului încheiat cu Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași.
Podul este necesar pentru a asigura circulația localnicilor și nu numai pe perioada cât podul mare de pe DN 2H Milișăuți-Rădăuți va fi închis în vederea montării grinzilor care vor asigura noua structurii a acestuia.
Firma Test Prima (cea care are atribuit contractul pentru repararea podului mare) a început să aducă de la mijlocul lunii iulie în albia râului Suceava, la Milișăuți, grinzile de mari dimensiuni care vor asigura structura podului.
Firma Test Prima a vrut astfel să transmită mesajul că vrea să continue lucrarea, dar nu poate. Problema este foarte delicată din multe puncte de vedere, firma Test Prima având blocate sume mari de bani cu aceste grinzi contractate și plătite de multă vreme.
Toată criza a pornit de prin luna septembrie a anului trecut, când lucrările la podul mare au fost sistate în așteptarea amenajării unei variante provizorii de circulație.
Cert este că șantierul este într-o mare întârziere în principal pentru că podul provizoriu de care s-a tot vorbit nu a fost prins la finanțare în proiectul principal. Au urmat bâlbe interminabile ale conducerii Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Iași (în calitate de administrator de drum și beneficiar ai lucrării), care a tot căutat alți vinovați pentru eșec.
Termenul de finalizare a lucrării era iunie 2023, însă în actualele condiții este evident că podul mare poate fi gata pentru circulație abia în 2024. Asta va depinde și de cât va permite vremea să se lucreze în următoarele luni de zile.
În februarie 2020, trotuarul de pe pod s-a surpat cu tot cu balustradă, pe o porţiune de 27 de metri, ajungând în albia râului Suceava.
De atunci, din februarie 2020, așadar de trei ani și jumătate, pe podul de la Milișăuți se circulă alternativ, cu semafoare.
Podul de la Milișăuți a fost construit din 1962. Cu excepția zonei reconstruite în 2018, restul podului este din 1962, ceea ce explică în parte problemele apărute.