Unul dintre autoturismele românești din anii 1980-1990 care a dispărut complet de pe șosele va fi prezent la Suceava sâmbătă, 26 august, în cadrul unui eveniment care va aduna cam toate mașinile Oltcit în România, cel puțin cele restaurate și aflate în stare bună.
Asociația OLTCIT FAN CLUB România a acceptat să organizeze, în acest an, întâlnirea națională a acestor pasionați la Suceava.
Sâmbătă, 26 august, de la orele 10.00 la 14.00, în jur de 30 de autoturisme Oltcit vor fi expuse pe platoul Centrului Comercial Iulius Mall Suceava.
Mașinile vor veni din diferite colțuri ale țării conduse de oameni pasionați de această marcă, care au investit multă pasiune și bani pentru salvarea acestor autoturisme.
Expoziția va continua de la ora 14.00 la 16.00 la Cetatea de Scaun a Sucevei, după care de la ora 16.00 este programată o expoziție în mișcare prin municipiul Suceava.
Expoziția efectivă a mașinilor va fi însoțită și de o expoziție foto care va prezenta aspecte relevante din istoria mărcii Oltcit. La eveniment membrii Asociației OLTCIT FAN CLUB România vor purta echipamentul specific, cămașă bleu și șapcă roșie, ambele brodate cu sigla asociației.
La expoziția de la Iulius Mall Suceava va participa și un DJ care va recompune sonor perioada anilor 80 și 90. De asemenea, se vor organiza concursuri cu premii constând în materiale de promovare ale asociației, respectiv medalii, cămăși, șepci, brelocuri.
Organizarea evenimentului la Suceava a fost facilitată de colecționarul Bogdan Amarandei, din Fălticeni, care deține un Oltcit Club fabricat în 1983, atestat ca vehicul istoric.
Din asociația Oltcit Fan Club fac parte 57 membri care dețin peste 60 mașini. În țară sunt atestate ca vehicule istorice circa 35 de mașini Oltcit.
Se estimează că în țară ar mai exista maxim 100 mașini Oltcit funcționale.
Autoturismul Oltcit, fabricat la Craiova in perioada 1982-1995, reprezintă un reper important în peisajul automobilistic românesc din perioada anilor 1980 și 1990, pe de o parte pentru inovațiile tehnologice pe care le propunea la acea vreme și pe de altă parte pentru faptul că marca Oltcit a reprezentat în România acelor timpuri o alternativă și un concurent al mărcilor tradiționale, Dacia și Aro.
Aceste mașini vor stârni cu siguranță multe nostalgii pentru cei care au acum peste 40-50 de ani, însă ar putea atrage și multe priviri curioase din partea tinerilor.