Paradoxurile epocii computerizate se bat cap în cap cu realitățile de zi cu zi din Suceava. Este vorba de numărul de bugetari despre care se tot vorbește de ceva vreme și despre așa-zisa reformă administrativă, care în dulcele stil românesc se va dovedi cel mai probabil un eșec previzibil. În urmă cu 25 de ani, în actuala clădire a Palatului de Justiție funcționau nu mai puțin de patru instituții. Și aveau loc toți angajații acestor instituții. Poate cei mai în vârstă își amintesc că acolo era sediul Primăriei Suceava, iar fotografiile după oficierea căsătoriei se făceau pe scările exterioare, de la bulevardul principal.
Ei bine, Primăria Suceava a plecat de acolo și acum angajații acestei instituții au la dispoziție o ditamai clădirea cu cinci etaje și nu au loc suficient nici acolo. Bașca, sediul de la Burdujeni, din fostul cinematograf care a funcționat în acest cartier. Aici mai trebuie adăugat sediul Poliției Locale de la Piața Mare, dar și spațiul unde funcționează Direcția Domeniului Public. Tot în acea clădire erau și toate instituțiile procuraturii. Și aceste instituții s-au mutat. Au la dispoziție o clădire cu parter și patru etaje. Și nu a fost suficient loc pentru toate instituțiile de parchet nici acolo, pentru că Direcția de Investigare a Infracțiunilor de Crimă Organizată și Terorism stă cu chirie în clădirea BCR, iar Direcția Națională Anticorupție funcționează în sediul fostului Inspectorat Județean Școlar, pe strada Vasile Bumbac, aproape de sediul Finanțelor.
În fine, la actualul Palat de Justiție mai era și Cadastrul, care acum are sediul în clădirea unde mai este și Direcția Agricolă, respectiv APIA.
Chiar și așa, după plecarea celor trei instituții și eliberarea totală a clădirii, instanțele nu au suficient loc pentru derularea activității curente. Recent, Primăria Suceava a dat cu titlu gratuit către Curtea de Apel Suceava o suprafață de 6.600 mp de teren, lângă Liceul cu Program Sportiv. Potrivit indicatorilor tehnico-economici, aici va fi ridicat un sediu nou pentru Judecătoria Suceava. Este vorba de o clădire cu o suprafaţă de 4.326 mp, iar valoarea totală a investiţiei a fost calculată la momentul proiectării la peste 5 milioane de euro, date care probabil trebuie revizuite.
Așadar, în perioada când aproape totul se făcea manual, eventual cu mașini de scris, iar calculatoarele erau rarități, se putea ca patru instituții să funcționeze în aceeași clădire. Acum, au la dispoziție o suprafață probabil de trei ori mai mare, au apărut și calculatoare cu diferite programe, dar spațiul continuă să le creeze mari probleme. Cât despre numărul de angajați din cele patru instituții nu vreau să discut, pentru că nu am date comparative, dar cu siguranță a crescut la toate cele patru aduse în discuție, pentru că altfel nu s-ar justifica această lipsă de spațiu.