1.061 de absolvenţi de liceu vor susţine cea de-a doua sesiune a examenului de bacalaureat, examen ce debutează miercuri, 16 august, cu proba scrisă la limba și literatura română.
Aceştia sunt aşteptaţi în trei centre de examen - Colegiul Tehnic „Alexandru Ioan Cuza” Suceava, CT „Petru Mușat” Suceava și CT „Samuil Isopescu” Suceava.
Calendarul prevede că pe 17 august se va desfășura proba obligatorie a profilului (matematică sau istorie), 18 august - proba la alegere a profilului și specializării, 21 august – limba și literatura maternă.
Rezultatele vor fi afișate pe 25 august (până la ora 12:00), în aceeași zi fiind programată și depunerea contestațiilor.
Rezultatele finale vor fi publicate pe 29 august.
Nivelul de dificultate al subiectelor va fi similar celui din prima sesiune, iar condiţiile de susţinere a examenului vor fi la fel de stricte.
Pentru a fi declarat promovat, un absolvent de liceu trebuie să îndeplinească următoarele condiţii, cumulativ: să susțină probele scrise și să fie notat cu cel puțin 5 la fiecare dintre acestea și să obţină media 6 cel puţin, la probele scrise.
Reamintim că la prima sesiune a bacalaureatului, în Suceava rata de succes a fost de 77,4%, fiind aproape la același nivel cu procentul din sesiunea iunie-iulie 2022 (77,9%). Au fost 3.872 candidați promovați, dintre care 867 au obținut medii între 6-6,99, 920 au obținut medii între 7-7,99, 1.219 au obținut medii între 8-8,99, 864 au obținut medii între 9-9,99, iar doi candidați, de la Colegiul Național ”Eudoxiu Hurmuzachi” Rădăuți, au obținut media 10.
1.127 candidați nu au promovat, iar 168 candidați au absentat.
Prima sesiune în care lucrările vor fi corectate digital
În premieră, tezele candidaților de la această sesiune a bacalaureatului vor fi corectate în format digital. Într-o primă fază, după finalizarea probei, toate tezele vor fi scanate în clasă, apoi încărcate într-o platformă securizată și ulterior distribuite în mod aleatoriu corectorilor logați în program.
Pentru evaluarea digitalizată se vor folosi scanere distribuite și instalate în fiecare centru de examen. Lucrările sunt scanate la sfârșitul probei scrise, în prezența candidatului, fiind încărcate pe platforma de evaluare de către profesorii asistenți. Secretizarea lucrării se face automat, în momentul încărcării. Ulterior, lucrările sunt repartizate automat și aleatoriu, prin intermediul platformei, către doi evaluatori aflați în alt județ decât județul din care provin candidații.
Printre beneficiile evaluării digitalizate, ministerul de resort numește eliminarea birocrației; reducerea timpului de lucru destinat evaluării; transmiterea, în mod automat și aleatoriu, către alți doi evaluatori, a lucrărilor pentru care diferența dintre notele acordate de cei doi evaluatori inițiali este mai mare de un punct; scăderea riscului erorii umane; posibilitatea realizării unor analize complexe a rezultatelor examenelor.