Căldurile foarte mari din aceste zile, în special în partea de sud a României, au afectat și traficul feroviar. Multe trenuri care circulă pe ruta Suceava - București și retur ajung la destinație cu întârzieri constante și mari. Spre exemplu, trenul interregio 1752, care a plecat marți din Gara Suceava la ora 8.50, a ajuns în București Nord cu o întârziere de 41 de minute. Iar întârzierile de 40-60 de minute par să fi devenit ceva firesc. Din păcate, nu sunt singurele trenuri care ajung la destinație cu zeci de minute după ora stabilită. Trenul interregio 1952 Suceava - Mangalia a ajuns marți dimineață la malul mării cu o întârziere de 30 de minute, asta în condițiile în care este tren de noapte. Cu decalaje mari față de orarul normal circulă și trenurile spre și dinspre Timișoara, iar dacă e să amintim garniturile 1765 din zilele de vineri și sâmbătă întârzierile au fost de două sau chiar trei ore.
Reprezentanții CFR SA au anunțat că pe raza regionalelor Bucureşti, Timişoara, Cluj, Iaşi şi Braşov se circulă în condiţii speciale, din cauza temperaturilor ridicate de 50 de grade Celsius înregistrate la nivelul şinei, mai exact cu restricții de viteză, ceea ce înseamnă timpi de mers mai mari.
„Menţionăm faptul că, în intervalele orare în care temperatura în aer depăşeşte deja 35-37 de grade în aer, personalul de întreţinere a infrastructurii feroviare efectuează permanent revizii suplimentare pe reţea, prin verificarea directă a căii, măsurarea şi înregistrarea permanentă a evoluţiei temperaturilor la nivelul şinei, iar în intervalele orare în care temperatura în şină pe anumite intervale de staţii depășește 50 de grade se reduce viteza de circulaţie a trenurilor în medie cu 20-30 km/h faţă de viteza normală, astfel încât traficul feroviar să se desfăşoare în depline condiţii de siguranţă. Precizăm, de asemenea, faptul că, această măsură de limitare a vitezei de circulaţie, în intervalele orare în care temperatura la nivelul şinei deja ajunge la 50 de grade, este aplicată de toate companiile de infrastructură şi respectă normele de siguranţă feroviară în astfel de situaţii speciale. Vă asigurăm că personalul de specialitate al CFR SA avizează permanent operatorii de transport feroviar de călători şi de marfă (OTF) când se impune reducerea vitezei de circulaţie şi pe ce intervale de staţii se va adopta această măsură, astfel încât operatorii de transport feroviar de călători să informeze pasagerii din trenurile aflate deja în circulaţie, sau care urmează să circule în ziua respectivă, despre condiţiile de trafic”, au menționat reprezentanții CFR SA.