Firma Test Prima, cea care are în atribuire contractul pentru reparația și consolidarea podului de pe DN 2H Milișăuți – Rădăuți (și care este blocată pe șantier de 10 luni de zile, în așteptarea podului provizoriu devenit o adevărată mostră a incompetenței celor de la Direcția de Drumuri și Poduri Iași), vrea să treacă la treabă, iar pentru a demonstra asta, la baza podului au început să ajungă grinzile necesare structurii.
42 de grinzi de mari dimensiuni, plătite de multă vreme, vor ajunge la Milișăuți în două loturi mari de transport. Un prim lot, aproximativ jumătate din grinzi, va ajunge la Milișăuți în primele zile ale acestei săptămâni. De altfel, primele grinzi au ajuns deja la Milișăuți de luni, 17 iulie.
Prin această mișcare firma a vrut să demonstreze că vrea să lucreze, că a achitat grinzile, răspunzând acuzelor conducerii DRDP Iași, care a sugerat că firma nu ar fi contractat grinzile. Practic, acum mingea a fost mutată decisiv în terenul celor de la Drumuri Naționale.
Grinzile care vor asigura noua structură a podului pot fi montate, însă abia când podul mare pe care se circulă acum în regim intermitent va fi închis. Iar pentru ca podul mare să poată fi închis este nevoie ca podul provizoriu din tuburi să fie amenajat și să se poate circula pe el.
Singura mișcare concretă privind podul provizoriu este că tuburile sunt în mare parte aduse în șantier.
Ultima variantă pe care merge DRDP Iași este de a plăti lucrarea unei firme prin încredințare directă. Au fost trimise mai multe scrisori de invitație unor firme, în care li se prezintă o ofertă prin care să preia lucrarea de amenajare a podului provizoriu.
Se pare că după ce firma Test Prima a început să aducă grinzile la Milișăuți procedura celor de la DRDP Iași a fost urgentată, iar lucrarea privind podul provizoriu ar urma să fie atribuită imediat unei alte firme sucevene.
Deși lucrarea efectivă de amenajare a podului provizoriu nu ar trebui să dureze prea mult, având în vedere că mai trebuie îndeplinite proceduri, un termen realist ar fi ca podul provizoriu din tuburi să fie circulabil undeva la începutul lunii septembrie a acestui an. Abia după acest moment firma Test Prima va primi aprobarea să închidă complet circulația pe podul mare, care trebuie desfăcut pe bucăți și consolidat cu noile grinzi.
Probleme sunt însă multe și delicate, constructorul având deja pierderi importante și sume mari de bani blocate pentru achiziția grinzilor. În orice scenariu, cât de optimist ar fi acesta, lucrările nu au cum fi terminate în acest an. Va fi nevoie de o întrerupere pe timp de iarnă, însă cel mai important este ca aceste grinzi ajunse acum la Milișăuți să poată fi montate pe pod până ce se va intra serios în iarnă și se vor înregistra temperaturi de îngheț.