Președintele AUR Suceava, deputatul Dorel Acatrinei, solicită corpul de control al premierului Nicolae Ciucă pentru a stabili care au fost cauzele alunecărilor de teren de pe șoseaua de centură a municipiului Suceava. Dorel Acatrinei i-a transmis o interpelare prim-ministrului prin care îl informează că oalunecare de teren este activă în zona șoselei de centură a municipiului Suceava, între Pătrăuți și Șcheia, unde deja a fost afectat acostamentul drumului. Dorel Acatrinei a ținut să amintească faptul căîn anul 2011 guvernul PDL nu a mai avut bani să continue lucrările la centura Sucevei, iar în mai 2012 constructorul de atunci a părăsit șantierul pentru că avea de recuperat sume mari de bani. „În 2012 noul guvern a plătit arieratele, iar în perioada 2012-2015 s-au alocat bani de la bugetul de stat pentru finalizarea investiției, dar cu toate acestea lucrările nu s-au încheiat. Unul dintre motivele stagnării lucrărilor au fost problemele la fundația șoselei de centură care reclamau o expertiză tehnică și mai mulți bani pentru finalizarea lucrărilor. Ulterior a fost finalizată expertiza comandată de CNADNR care a făcut lumină în această situație, arătând calitatea proastă a lucrărilor și traseul ales neconform. În expertiză se spune că şoseaua de centură a Sucevei a fost construită pe un teren neconform, iar lucrările la cele două tronsoane care au fost abandonate au avut probleme la fundaţie”, a explicat Acatrinei. El a subliniat că o expertiză făcută pe centura Sucevei arată că a fost folosit pământ vegetal, „adică pământ de flori”, calcaros, care în timp nu va putea suporta sarcinile de trafic greu şi foarte greu. „Întrebarea care se pune este de ce atunci când o expertiză tehnică a identificat cauzele alunecărilor de teren nu au fost luate toate măsurile ca acestea să nu se mai repete. Cine răspunde pentru realizarea unor lucrări, din nou, de calitate proastă?”, a întrebat liderul AUR Suceava. El a spus că recent, DRDP Iași a transmis că o alunecare de teren s-a activat pe șoseaua de centură a Sucevei a Sucevei, în urma căreia taluzul s-a surpat pe o lungime de aproximativ 320 mp, angrenând distrugerea șanțului pavat pe o lungime de 25m și înaintarea spre acostament cu 0,7 m. Dorel Acatrinei a spus că Secția Drumuri Naționale Suceava a semnalizat zona, urmând ca în perioada următoare să se intervină cu lucrări de îndepărtare a materialului desprins, urmând să înceapă procedurile pentru efectuarea unei expertize tehnice, care va stabili soluția de consolidare a sectorului de drum. În final, Dorel Acatrinei a declarat că în această problemă se impune trimiterea corpului de control al prim-ministrului pentru a verifica calitatea lucrărilor de stabilizare făcute la șoseaua de centurăpe acel tronson.