Vineri, 19 mai, la Colegiul Tehnic „Mihai Băcescu” din Fălticeni s-a desfăşurat activitatea de evaluare colegială din cadrul proiectului Erasmus+ „European Quality Assurance in Vocational Education and Training”, a cărui beneficiar este Centrul Naţional de Dezvoltare a Învățământului Profesional şi Tehnic (CNDIPT).
Proiectul îşi propune îmbunătăţirea calităţii educaţie şi formării profesionale în învăţământul profesional tehnic printr-un schimb de bune practici şi activităţi de autoevaluare şi evaluare colegială între şcoli, în cadrul reţelelor parteneriale.
Aşa cum am aflat de la prof. Claudia Suseanu, coordonatoarea reţelei parteneriale nr. 7, în cadrul proiectului este implementată metodologia de organizare şi desfăşurare a evaluărilor colegiale (de tip peer review) în reţelele parteneriale, dezvoltată în cadrul proiectului, iar două cadre didactice din fiecare şcoală din reţea au participat la cursul de formare „Autoevaluare şi evaluare colegială”, precum şi la sesiuni naţionale de informare organizate de către CNDIPT în cadrul proiectului. Activităţile organizate de Colegiul „Mihai Băcescu” au fost coordonate de directorul adjunct Ţuca Mariana Silvia şi profesoara Claudia Suseanu.
În cadrul proiectului au fost create la nivel naţional 10 reţele parteneriale, grupate pe domenii de activitate: 1. Agricultură, 2. Chimie industrială, protecţia mediului şi industrie alimentară, 3. Comerţ, 4. Economic, 5. Electric şi electromecanică, 6. Electronică, Automatizări, Telecomunicaţii, 7. Industrie Textilă şi Pielărie, 8. Mecanică, 9. Turism, 10. Silvicultură şi fabricarea produselor din lemn.
Colegiul Tehnic “Mihai Băcescu” a fost selectat ca „Centru de resursă” pe domeniul industrie textilă – pielărie, la nivel naţional, având 5 şcoli partenere în reţeaua partenerială nr. 7 - Industrie textilă şi pielărie: Liceul Tehnologic „Francisc Neuman” Arad, Liceul Teoretic „Emil Racoviţă” Baia Mare, Colegiul Tehnic „Maria Baiulescu” Braşov, Colegiul Tehnic „Gheorghe Asachi” Bucureşti şi Liceul Tehnologic „Valeriu Branişte” Lugoj.
Activităţi de motivare a elevilor pentru dezvoltare profesională
La activităţile care au avut loc vineri, 19 mai, au participat reprezentanţi din toate şcolile membre în Reţeaua partenerială nr. 7 - Industrie textilă şi pielărie, iar din parea şcolii organizatoare - echipa managerială (director prof. dr. Radion Palaghia, director adjunct Maleş Lucian, director adjunct prof. dr. Ţuca Mariana Silvia), echipa de implementare a proiectului (prof. Suseanu Claudia - coordonator Reţeaua 7, prof. dr. Ţuca Mariana Silvia, prof. Chirilă Silvia - membri în echipa de proiect), profesor psiholog Tudoriţa Ungureanu, responsabil CEAC prof. Elena Savu, prof. Truşcan Simona - membru CEAC, profesor documentarist Boicu Mattyllena, membrii catedrei de industrie textilă de la nivelul şcolii, cadre didactice din aria curriculară tehnologii, elevi.
Întâlnirea a fost un bun prilej atât de evaluare colegială a şcolii gazdă, cât şi de împărtăşire a bunelor practici în ceea ce priveşte consilierea şi orientarea profesională a elevilor din anii terminali, dar şi privind îmbunătăţirea activităţilor de motivare a elevilor pentru dezvoltare profesională şi personală.
Prezentările au fost urmate de discuţii cu echipa managerială a şcolii, cu elevi şi cadre didactice, vizitarea şcolii şi de un scurt spectacol susţinut de elevi talentaţi ai Colegiului Tehnic „Mihai Băcescu”.
Claudia Suseanu ne-a declarat: „Evaluarea colegială oferă oportunităţi de implicare într-un dialog profesional extins cu alţi colegi, pentru a împărtăşi bunele practici şi a sprijini realizarea planului de îmbunătăţire a calităţii de la nivelul organizaţiei gazdă, respectă principiile calităţii şi modelul european de evaluare colegială, este axată pe îmbunătăţire, sprijină procesul de autoevaluare, este prilej de învăţare reciprocă şi de diseminare a bunelor practice.
Prin acest proiect, util şi eficient pentru toţi, iniţiat şi coordonat de CNDIPT, am avut oportunitatea de a lucra împreună, profesori din diferite colţuri ale ţării, pentru a rezolva probleme comune, pentru a răspunde provocărilor actuale economice şi sociale, pentru a avea certitudinea unui învăţământ de calitate şi pentru a fi, în egală măsură, o poartă deschisă către viitor pentru tinerii care decid să calce pragul şcolilor din care facem parte şi să rămână antrenaţi în activităţile noastre timp de 4 ani, asigurând un parteneriat durabil pentru calitate”.