Discuțiile interminabile și promisiunile unor politicieni din jurul șantierului podului de la Milișăuți, cu anunțuri privind tuburi pentru podul provizoriu ajunse deja pe malul râului Suceava, în vederea montării, sunt în mare parte total diferite față de realitate.
Situația reală din acest moment este că s-a făcut o licitație pentru achiziția de tuburi pentru un pod provizoriu, urmând ca în următoarea perioadă să se încheie contractul de achiziție a tuburilor de beton. Cu aceste tuburi din beton se va amenaja varianta provizorie de circulație pentru ca podul mare să poată fi închis pentru montarea grinzilor care îi vor asigura noua structură.
Chiar administratorul drumului, Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași, admite că varianta provizorie ar putea fi finalizată în luna iunie, într-un scenariu fericit.
În aceste condiții, timpul rămas firmei Test Prima pentru a închide podul mare, a face lucrările pregătitoarea, a aduce și monta grinzile de mari dimensiuni și a încheia lucrarea depășește în absolut orice scenariu anul 2023.
Certitudine tristă – nu se va circula normal de la Milișăuți spre Rădăuți în acest an
De altfel, putem scrie cu certitudine că durata de execuție a fost deja prelungită oficial între beneficiar și firma executantă pentru finele lui februarie 2024.
Așadar, în niciun caz nu se va putea circula în condiții decente între Milișăuți și Rădăuți în acest an, în această vară, în augustul aglomerat care va urma, așa cum se spera și așa cum se promisese.
Subliniem asta în caz că mai credea cineva în declarațiile politicianiste legate de podul provizoriu gata în două săptămâni și podul mare finalizat în luna august a acestui an.
Cine va face podul provizoriu, o altă problemă
O analiză și mai profundă arată că situația este și mai complicată, iar termenul iunie pentru podul provizoriu are multe semne de întrebare. Este adevărat, există o licitație pentru achiziția a 50 de tuburi (totuși, din datele noastre ar fi necesare în total 80), probabil acestea vor fi achiziționate relativ repede, însă mai trebuie și ca cineva să se ocupe de lucrarea efectivă, de dispunerea acestora în albia râului Suceava.
Deocamdată, din informațiile noastre, nu există contract și proiect de execuție pentru podul provizoriu.
Nu are rost să intrăm în și mai multe detalii tehnice, deja obositoare, și chiar nerelevante pentru cititorul de rând, suceveanul care constată că nu există putință pentru ca un pod aflat totuși în picioare să fie reparat de ani de zile, iar asta pe un drum național - DN 2H, folosit de zeci de mii de suceveni.
Un proiect făcut prost de la început și continuat în aceeași notă
Ce ar mai fi de spus?
Că proiectul a fost făcut extrem de prost de la început, fără a fi prinsă finanțare pentru podul provizoriu deși se știa că podul mare trebuie închis, iar localnicii din Milișăuți sunt despărțiți de apă în activitățile esențiale, de zi cu zi.
Cu tot cu acest proiect făcut prost, cel puțin la fel de jenant este că despre acest pod provizoriu se tot vorbește din luna septembrie a anului trecut, dar nici până acum DRDP Iași nu a fost în stare să găsească o soluție. Punem punct acestuia articol, însă ne temem că despre acest subiect vom mai avea mult de scris.