UPDATE
Traficul dinspre Burdujeni spre centrul Sucevei a revenit deocamdată la normal
Lucrătorii ACET au încheiat marți seară intervenția la avaria majoră apărută sub carosabil, în zona IRIC, problemă care a transformat în coșmar traficul din mai tot orașul. S-a lucrat în paralel la remedierea problemelor atât la rețeaua de apă potabilă, cât și la cea de canalizare, motiv pentru care a fost necesară închiderea ambelor benzi de circulație de pe sensul de mers Burdujeni spre centrul Sucevei. Traficul a fost deviat însă valorile mari de trafic s-au resimțit imediat iar ziua de marți, 2 mai, a fost una cu adevărat de coșmar în traficul din Suceava.
Groapa a fost acoperită provizoriu iar miercuri dimineață s-au ridicat restricțiile de circulație.
Cei de la ACET vor lucra însă pentru a readuce carosabilul la starea inițială.
Miercuri, după ora 19.00, când valorile de trafic sunt mult reduse se va circula pe cate o bandă- una dus una întors, pentru a se executa lucrările de aducere a străzii la starea inițială.
Ziua de marți, 2 mai, s-a transformat într-un coșmar în trafic după ce ambele benzi de pe sensul de mers Burdujeni-centrul orașului au fost închise pentru ca ACET să poată interveni pentru a remedia o avarie majoră.
Calvarul celor aflați în trafic va continua și miercuri, 3 mai, ținând cont de complexitatea lucrării de la rețelele ACET și de necesitatea rezolvării problemei craterului din asfalt.
Dacă inițial se estima că avariile din subteran vor fi remediate până în ora 15.00, ulterior s-a ajuns la concluzia că abia a doua zi spre dimineață vor putea fi reparate conductele de apă și canalizare, fiind necesară inclusiv confecționarea unor „cămăși” metalice cu care să fie „îmbrăcate” porțiunile cu probleme.
După ce problema tehnicăeste complet rezolvată, carosabilul trebuie readus la starea inițială, având în vedere mai ales problema siguranței rutiere.
Intervenția care aproape a blocat întreg orașul are loc în zona IRIC, în apropiere de locul unde a avut loc și accidentul de luni după-amiază, cu un microbuz intrat violent într-un stâlp. În acea zonă, asfaltul a cedat în urma unei avarii majore la o conductă de apă, fiind create probleme serioase de siguranța traficului. Surparea asfaltului a fost produsă de spălarea stratului-suport din cauza unei avarii apărute la conductele ACET de apă și canalizare, care alimentează străzile situate mai jos de stația IRIC.
Ieri, acolo s-a lucrat în paralel la remedierea problemelor atât la rețeaua de apă potabilă, cât și la cea de canalizare, motiv pentru care a fost necesară închiderea ambelor benzi de circulație.
În aceste condiții, cu ambele benzi blocate de lucrări, traficul dinspre Burdujeni spre centrul Sucevei a fost deviat ieri pe ruta Moldova – Jean Bart – Nicolae Iorga. Este lesne de înțeles cât de repede s-au format blocaje, fiind afectat grav inclusiv traficul dinspre Plopeni, cozile formate fiind kilometrice.
Transportul public din Suceava, aproape paralizat din cauza aglomerației
Problema de trafic din Burdujeni s-a resimțit puternic în tot orașul, cu blocajele în trafic și transport public foarte aglomerat, efectuat cu greu, cu timpi foarte mari de parcurgere a traseelor, chiar de întreg parcul auto a fost utilizat, iar la capetele de linii nu s-au mai făcut pauze. Cel mai tare au fost afectate cursele de microbuz, de pe traseele secundare, unde orarul de circulația nu a mai putut fi respectat deloc. În aceste condiții, cei de la TPL, asaltați de sute de apeluri la „Telefonul călătorului” – 0742 264 158, nu au putut decât să îi ajute cu o localizare exactă a mijlocului de transport dorit, încât să știe dacă să îl mai aștepte sau nu.
Problemele uriașe și care persistă cel puțin încă o zi, apărute de la o avarie la rețelele de utilități, pe o arteră de circulație a Sucevei, demonstrează încă o dată necesitatea existenței unei rute alternative, precum cea care este în lucru și va lega DN 29 de Podul Unirii, intersecția cu Traian Vuia și Centru, mai ales că numărul mașinilor aflate în trafic continuă să crească și nu dă semne să dea înapoi deloc.