Lucrările la podul de la Milișăuți, un subiect despre care cu toată sinceritatea ne-am săturat să scriem, au ajuns la un moment de impas absolut halucinant, care i-a lăsat cu gura căscată pe toți oamenii care urmăresc îndeaproape acest subiect.
După cum am tot scris în Monitorul de Suceava, lucrările sunt sistate de prin luna septembrie a anului trecut după ce Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași, administratorul drumului, a tot căutat soluții (oare chiar a căutat?) pentru amenajarea unui pod provizoriu, din tuburi, pe care să se poată circula cât podul mare trebuie închis pentru înlocuirea grinzilor. Ei bine, după ce directorul DRDP Iași, Ovidiu Laicu, a vorbit despre documentația pentru podul provizoriu, avizul de la Apele Române (care între timp a fost obținut), mai nou ideea podului provizoriu a fost abandonată.
Un ordin utopic de reîncepere a lucrărilor
Firma Test Prima a fost anunțată sec că are ordin de a reîncepe lucrările la podul mare din data de 24 aprilie, dar... fără pod provizoriu în albie. Practic ne întoarcem la momentul septembrie 2022, când firma Test Prima a anunțat că trebuie să închidă podul mare pentru a aduce în șantier grinzile deja contractate, care ar urma să asigure structura podului reparat.
De mai bine de un an de zile se știe că firma Test Prima exclude să lucreze sub trafic, adică o jumătate de pod să fie dat jos și reparat, iar pe jumătate să se circule de la Suceava la Rădăuți. Asta pentru că specialiștii s-au pronunțat clar că o astfel de variantă ar fi utopică, iar nimeni nu își asumă răspunderea pentru producerea unei tragedii.
Rezumând, la acest moment ne întoarcem la blocajul de anul trecut.
Proiectul a fost prost făcut de la început și nu a fost prevăzut buget pentru acest pod provizoriu. Pe parcurs însă s-a vorbit de soluții de finanțare, iar directorul DRDP Iași chiar s-a bătut cu pumnul în piept la un moment dat că va amenaja în regie proprie acest pod din tuburi în cel mai scurt timp. Inginerul Ovidiu Laicu a dat chiar termene scurte care evident că s-au dovedit a fi doar vorbe goale.
”Proiectantul lucrează, am stabilit soluția tehnică, vom face o variantă de ocolire prin albie, pentru trafic de până în 3,5 tone, vom face o variantă din tuburi”, declara Ovidiu Laicu pentru Monitorul de Suceava prin luna februarie a acestui an.
Totul pare a pleca de la problemele mari din conducerea DRDP Iași
Acum, același Laicu stă prin concedii medicale și nu mai răspunde la telefoane. Din informațiile noastre, este cercetat de superiori pentru mai multe abateri grave și are la activ deja două sancțiuni. A treia ar urma să îi aducă desfacerea contractului de muncă.
Marea problemă și întrebare rămâne... ce facem cu podul de la Milișăuți? lucrările sunt blocate, iar despre respectarea termenului de finalizare – iunie 2023, nici nu mai poate fi vorba.
Din momentul în care se va putea închide podul mare, firma Test Prima are nevoie de 6 săptămâni pentru a lucra la consolidarea ”tălpii” podului, înainte de a se putea monta primele grinzi.
Grinzi pe care firma Test Prima le-a contractat deja de multă vreme, dar pe care nu se pune problema să le aducă încă la Milișăuți.
Evident, nimeni nu își permite să aducă degeaba grinzile la baza podului de la Milișăuți, costurile de transport și de montare a acestora cu macaraua fiind foarte mari.
Ce va urma nu știe nimeni în acest moment. Am putea noi însă să preconizăm că urmează încă o vară cu trafic de coșmar pe sectorul Milișăuți – Rădăuți ori chiar mai rău decât a fost vara trecută.