La Grădiniţa cu Program Prelungit „Pinocchio” din Fălticeni s-a desfăşurat în parteneriat cu Cabinetul „Dr. Irimia Ionuţ” – medic stomatolog şi cu acordul Inspectoratului Şcolar Judeţean Suceava, Campania de igienă orală intitulată sugestiv „Spune NU cariilor!”,
Aşa cum am aflat de la coordonatorul la nivel de unitate, prof. Mihaela Răileanu, Campania „Spune NU cariilor!” a debutat în anul 2017. Ediţia a VII-a a adus în prim plan necesitatea şi importanţa abordării încă de la cea mai fragedă vârstă a unui comportament adecvat de igienă orală şi menţinerea acestui obicei pe parcursul întregii vieţi.
„Prin activităţile derulate cu preşcolarii din unitate s-a urmărit facilitarea accesului la informaţie, educaţie şi prevenţie în vederea respectării unor reguli de igienă dentară şi a menţinerii sau îmbunătăţirii sănătăţii orale. Scopul campaniei a fost îndeplinit cu succes prin intermediul numeroaselor activităţi desfăşurate împreună cu medicul stomatolog Ionuţ Irimia, prin întâlniri cu specialiştii din cadrul cabinetelor stomatologice, exerciţii practic-aplicative de spălare pe dinţi în cadrul programului de grădiniţă/ şcoală, vizionarea unor filmuleţe educative, distribuirea/completarea de orare zilnice de periaj al dinţilor în vederea responsabilizării copiilor în ce priveşte igiena dentară zilnică, activităţi plastice şi practice de redare a temei campaniei prin diferite tehnici de lucru - modelaj, desen, pictură, lipire şi nu în ultimul rând prin diferite jocuri de mişcare, de rol, de masă etc.”, prof. Mihaela Răileanu, coordonatorul campaniei la nivel G.P.P. „Pinocchio” Fălticeni.
Campania de igienă orală intitulată sugestiv „Spune NU cariilor!” are şi rolul de a îmbunătăţi si aprofunda cunoştinţele părinţilor referitoare la importanţa formării la copii a deprinderilor de igienă personală de la vârsta fragedă, cât și despre respectarea normelor de igienă zi de zi.
De-a lungul timpului, Grădiniţa cu Program Prelungit „Pinocchio” s-a remarcat prin numeroase activităţi de impact, atât pentru copii, cât şi pentru părinţi, în formarea personalităţii copiilor. Abordarea unei palete largi de conţinuturi atât din sfera curriculumului formal, cât şi nonformal, urmăreşte identificarea şi cultivarea, de la cea mai fragedă vârstă, a corespondenţei optime dintre aptitudini, talente, cultivarea unui stil de viaţă civilizat, stimularea comportamentului creativ în diferite domenii, dar şi acumularea unei serii de cunoștințe despre sănătate şi formare a deprinderilor de viaţă sănătoasă folosind metode, tehnici și materiale adaptate categoriilor de vârstă şi nivelelor de dezvoltare psihice şi cognitive ale elevilor.