Mediul online este plin de nemulțumiri exprimate la adresa personalului din spitale, dar puține dintre acestea urmează calea instituțională pentru a fi cercetate și a avea finalitate. La solicitarea noastră, de a ni se comunica numărul de sesizări, reclamații și cercetări disciplinare la adresa personalului, înregistrate în ultimele 12 luni, și natura abaterilor reclamate, conducerea Spitalului Județean de Urgență „Sf. Ioan cel Nou” din Suceava ne-a transmis că au fost 30 de reclamații și 9 cercetări disciplinare. Alte 28 de sesizări au fost „întrebări și cereri de lămurire cu privire la programarea pacienților în ambulatoriu, respectiv la cererile de eliberare de documente medicale” și deși au fost transmise unității medicale pe canalele pentru sesizări, reclamații și petiții, nu sunt încadrate în această categorie.
Conform informațiilor care ne-au fost puse la dispoziție de spital, cele mai multe sesizări, respectiv 25, au fost la adresa medicilor, reclamați din cauza comunicării defectuoase medic-aparținător, pentru un caz de neacordare a serviciilor medicale în timpul programului de lucru și o solicitare de documente în mod nejustificat. Față de asistenți medicali au fost 7 sesizări referitoare la modul de abordare și comunicare cu pacientul, iar față de alte categorii de personal spitalul a primit o singură sesizare, legată de interacțiunea cu aparținătorul.
Din numărul de reclamații și sesizări conducerea spitalului spune că doar 6 s-au dovedit a fi întemeiate. Măsurile aplicate au fost următoarele: un medic a fost cercetat disciplinar și a primit avertisment scris; trei sesizări care au vizat medici și asistente în legătură cu suspendarea programului de consultații în ambulatoriu au fost soluționate prin reinstruirea personalului și reprogramarea petiționarilor. Două sesizări au fost în legătură cu condițiile de furnizare a serviciilor medicale oncologice, respectiv aglomerația și lipsa programării. Cele mai multe sesizări au fost făcute prin „telefonul pacientului” – 33 de sesizări, 9 au fost făcute prin e-mail, iar prin secretariat, 16.
În ceea ce privește cele nouă dosare de cercetare disciplinară, în patru cazuri angajații respectivi au fost concediați - doi îngrijitori și un infirmier prin desfacere disciplinară a contractului de muncă și un brancardier prin desfacere contract de muncă. Doi asistenți medicali, o persoană din serviciul tehnic, un liftier și un medic au fost sancționați cu avertisment scris.
Conducerea spitalului a mai transmis că într-un singur caz a dispus sesizarea comisiei de disciplină după o reclamație primită de la un pacient. Celelalte cazuri de cercetare disciplinară s-au deschis la sesizarea unor medici-șefi sau asistenți-șefi din spital.
Menționăm că în acest an nu au fost înregistrate dosare de cercetare disciplinară.