Primăvara a venit și calendaristic și în fapt în mare parte, iar șoferii care circulă zilnic pe drumul Suceava - Rădăuți văd cum pe podul rutier de la Milișăuți, aflat în șantier, nu se întâmplă nimic. Se circulă în continuare intermitent, pe câte un sens, cu semafor, o anormalitate care ține deja de ani de zile.
Ultimele vești oficiale de la Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași (administratorul DN 2H, drumul pe care se află podul de peste apa Sucevei) sunt că s-a depus documentația la ”Apele Române” pentru a se trece la amenajarea unui pod provizoriu, din tuburi, pe care să se circule în perioada în care podul mare trebuie închis pentru repararea structurii principale prin înlocuirea grinzilor.
Asta era în urmă cu o lună de zile, iar acum este exact aceeași situație. Încă se așteaptă avizul de la Apele Română pentru ca acest pod din tuburi să poată fi amenajat. După ce se va obține acest aviz, amplasarea tuburilor pe albie nu ar trebui să dureze mai mult de câteva zile.
”Proiectantul lucrează, am stabilit soluția tehnică, vom face o variantă de ocolire prin albie, pentru trafic de până în 3,5 tone, vom face o variantă din tuburi”, a declarat recent pentru Monitorul de Suceava inginerul Ovidiu Laicu, directorul DRDP Iași.
Grafic de lucrări dat complet peste cap. Perspective certe pentru o nouă vară cu trafic de coșmar
Între timp, firma Test Prima, cea care a început lucrările la podul mare, nu a mai putut înainta deloc cu lucrările de prin luna septembrie a anului trecut. Atunci, firma Test Prima a solicitat permisiunea de a închide podul și evident circulația, pentru a aduce în teren grinzile care vor asigura structura podului. Acest aviz de închidere a podului nu a mai fost dat și s-a găsit ”soluția” unui pod provizoriu, din tuburi, pe care să se desfășoare traficul ușor. Doar că podul provizoriu nu a fost prevăzut pe nicăieri prin buget și de luni de zile se tot vorbește de această investiție.
Dacă pe timp de iarnă ”înghețarea” șantierului a fost cumva de înțeles, ce se întâmplă acum este realmente îngrijorător.
Cum lucrările sunt sistate de jumătate de an, termenul de finalizare iunie 2023 nu mai are evident cum fi de actualitate.
Neoficial, dar realist, constructorul este deja în situația de a prelungi lucrarea până prin septembrie-octombrie. Asta în scenariul fericit în care acest pod provizoriu va fi amenajat repede, în următoarele săptămâni.
Din momentul în care se va putea închide podul mare, firma Test Prima are nevoie de 6 săptămâni pentru a lucra la consolidarea ”tălpii” podului, înainte de a se putea monta primele grinzi.
Grinzi pe care firma Test Prima le-a contractat deja de multă vreme, dar pe care nu se pune problema să le aducă încă la Milișăuți.
Evident, nimeni nu își permite să aducă degeaba grinzile la baza podului de la Milișăuți, costurile de transport și de montare a acestora cu macaraua fiind foarte mari.
Cu alte cuvinte, deja este cert că urmează încă o vară în care traficul de la Suceava la Rădăuți va fi unul de coșmar, parțial închis, derulat pe variante alternative ori pe un pod provizoriu din tuburi.