Pacienții Spitalului Județean de Urgență „Sf. Ioan cel Nou” din Suceava au la dispoziție o nouă modalitate de exprimare a mulțumirii sau nemulțumirii față de calitatea serviciilor medicale care le-au fost oferite de această unitate medicală. Purtătorul de cuvânt al spitalului, dr. Dan Teodorovici, a informat, joi, printr-un comunicat de presă, că prin aplicația „Feedback SMS” pacienții primesc un SMS pe telefon, cu un link către un chestionar cu întrebări despre experiența pe care au avut-o în spital. Destinatarul primește un mesaj de la INFO SPITAL cu următorul text: „Vă rugăm să răspundeți întrebărilor din chestionarul următor. Spitalul Județean de Urgență Suceava”, urmat de un link. După accesarea acestui link pacientul va trebui să răspundă la un set de întrebări. La final, pacienții au posibilitatea să scrie observații referitoare la aspectele pozitive sau negative constatate pe perioada internării. Numerele de telefon pentru trimiterea mesajului sunt preluate din fișa medicală a pacientului.
Dr. Teodorovici a declarat că răspunsurile pacienților sunt centralizate pe fiecare secție în parte, apoi analizate și dezbătute în Consiliul Medical și în Comitetul Director „pentru a putea îmbunătăți activitatea medicală și serviciile oferite”. Medicul a precizat că în luna februarie numai 12% dintre pacienții care au primit aceste chestionare au răspuns. „Sperăm ca acest procent să crească pe viitor pentru ca astfel să putem îmbunătăți calitatea serviciilor oferite în cadrul spitalului”, a afirmat dr. Dan Teodorovici.
În perioada 1-28 februarie a.c. au primit chestionare, prin intermediul aplicației „Feedback SMS”, 2.644 de pacienți, din care doar 335 au răspuns. Dintre aceștia, 59% sunt la prima internare în acest spital și 56% au ajuns la spital cu afecțiuni care necesitau internare și intervenție de urgență prin UPU. Restul au fost pacienți care s-au prezentat cu bilete de trimitere pentru internare prin departamentul de internare pentru pacienți cronici.
Centralizarea răspunsurilor a arătat, potrivit purtătorului de cuvânt al spitalului, că 87% dintre cei chestionați se declară mulțumiți de amabilitatea cu care au fost primiți și 82% consideră că au fost informați corect despre boală, tratament, risc operator și prognostic. Doar 196 din 319 pacienți au declarat că nu au sesizat nici o formă de condiționare a actului medical și 283 din 325 au afirmat că nu au simțit nevoia de a recompensa prin diverse mijloace un cadru medical pentru a beneficia de mai multă atenție. 44 de pacienți (12,92% dintre cei care au răspuns la această întrebare) au declarat că au simțit nevoia să ofere ceva pentru a primi atenție și 123 de pacienți, 38,56%, au sesizat diverse forme de condiționare. Procentul pacienților care au constatat și sesizat diverse forme de condiționare este mult mai mare față de cel de la sfârșitul anului trecut, care a fost de 25,6%. Numărul pacienților este însă mai mic, 123 în februarie, față de peste 460 în octombrie și noiembrie anul trecut.
Aproximativ 280 de pacienți apreciază atitudinea personalului la primire și pe parcursul internării, precum și calitatea comunicării ca fiind bune și foarte bune.
De asemenea, 305 pacienți apreciază ca bună și foarte bună îngrijirea acordată de medici și aproximativ 87% declară acest lucru și despre îngrijirea acordată de asistente și infirmiere.
La final, 85% dintre pacienți se declară parțial mulțumiți și foarte mulțumiți de calitatea serviciilor și condițiilor din spital și 71% dintre ei ar recomanda altor persoane, prieteni, rude să apeleze la serviciile Spitalului Județean Suceava.