Parlamentarii AUR de Suceava, deputații Dorel Acatrinei, Florin Pușcașu și senatorul Mircea Dăneasa, au acuzat Ministerul Educației că sub pretextul egalității de gen au introdus promovarea homosexualității în școlile din România. Cei trei parlamentari AUR i-au transmis o întrebare pe această temă ministrului Educației, Ligia Deca, în care arată că la sfârșitul anului trecut, Coaliția pentru Egalitate de Gen a publicat un ghid destinat cadrelor didactice, intitulat „Egalitatea de Gen: Predarea și Integrarea în Învățământul Preuniversitar”, un manual care abordează tema egalității de gen și prezentarea acesteia la clasă în mediul preuniversitar și care a stârnit reclamații din partea Alianței Părinților. „Este vorba despre un material suport pentru profesori care predau diferite discipline școlare, la gimnaziu sau liceu, în special din domeniul socio-umanelor, dar mai ales la orele de dirigenție. Acest manual a fost transmis la sfârșitul anului trecut Ministerului Educației și Inspectoratelor Școlare Județene. Ministerul a confirmat utilitatea manualului ca „material-suport elaborat în sprijinul profesorilor și al elevilor” și sunt apreciate eforturile Coaliției pentru Egalitate de Gen de „a promova și integra principiul egalității de șanse între femei și bărbați în toate domeniile vieții publice și private”. Totodată, școala este un mediu formator, unde pot fi insuflate valori și abilități de viață esențiale precum toleranța, empatia și gândirea critică”, au arătat parlamentarii AUR de Suceava. Aceștia au adăugat că manualul mai evidențiază faptul că România se clasează pe ultimele locuri în Indexul Egalității de Gen, elaborat de Institutul Uniunii Europene pentru Egalitate de Gen, urmată doar de Ungaria și Grecia. Dorel Acatrinei, Florin Pușcașu și Mircea Dăneasa consideră că autoarele manualului susțin că egalitatea de gen nu implică doar egalitatea dintre femei și bărbați, ci că această temă ar trebui să ia în considerare și „dimensiunile identitare multiple”, cum ar fi etnia, orientarea sexuală și identitatea de gen.
„Recomandarea acestui material în vederea utilizării la clasă reprezintă o tentativă de îndoctrinare timpurie a elevilor cu ideologia de gen. Întrucât titlul manualului induce în eroare, lăsând impresia că ar fi vorba despre egalitatea dintre femei și bărbaţi, trebuie spus că ideologia de gen folosește un limbaj manipulator, generator de confuzii și operează cu concepte precum identitate de gen, egalitate de gen, stereotipuri și roluri de gen”, au explicat parlamentarii AUR de Suceava. Aceștia au mai spus că la pagina 55 din manual se precizează că „este important de notat că – într-o accepțiune mai largă a conceptului – egalitatea de gen include și persoanele cu o identitate de gen minoritară, persoanele transgender și persoanele non-binare, dar și alte persoane din rândul comunității LGBTQ”. „În manual recunoaștem cu ușurinţă clișeele propagandei ideologiei de gen, care sunt în același timp și ale propagandei LGBTQ+: se invocă nondiscriminarea, „celebrarea diversității”, necesitatea incluziunii, egalitatea de șanse, persecuții imaginare, prezentarea minorităților sexuale, de orice fel, drept victime ale opresiunii și discriminării din partea majorității. În aceste condiții, vrem să precizați de ce considerați că este necesară o promovare agresivă a clișeelor propagandei LGBT în școli?”, i-au transmis parlamentarii AUR de Suceava ministrului Educaţiei. Aceștia vor să mai afle de la Ligia Deca și dacă această promovare face parte din proiectul „România Educată”.