Deputatul PNL de Suceava Ioan Balan le solicită miniștrilor Transporturilor și al Investițiilor și proiectelor europene, Sorin Grindeanu, respectiv Marcel Boloș, să reia procedurile pentru achiziția de trenuri electrice cu ajutorul fondurilor europene nerambursabile disponibile prin Planul Național de Redresare și Reziliență. Ioan Balan le-a transmis celor doi miniștri că modul netransparent, neprofesionist și confidențial în care fostul ministru al Fondurilor Europene, Cristian Ghinea, a elaborat și transmis Comisiei Europene unele componente ale Planului Național de Redresare și Reziliență se reflectă astăzi în dificultățile pe care le întâmpină actuala coaliție de guvernare în a accesa fondurile nerambursabile, în special în ceea ce privește investițiile publice.
Balan a precizat că recent, Autoritatea pentru Reformă Feroviară a anulat licitația cu cea mai mare valoare din PNRR, privind achiziția unui lot de trenuri alimentate cu hidrogen, din cauza lipsei de oferte. Introducerea unei asemenea achiziții în PNRR, care, inclusiv în Germania, a născut puternice dispute cu privire la eficiența economică a acestui tip de trenuri, necesită soluții imediate pentru a salva finanțarea europeană și a reconfigura achiziția de trenuri performante, noi, cu un consum redus de energie. Deputatul PNL de Suceava și-a exprimat convingerea că cele două ministere vor găsi cele mai bune soluții pentru relansarea licitației și achiziția unui număr cât mai mare de trenuri noi de călători pentru transportul feroviar din România. Ioan Balan a mai spus că în condițiile în care prețul trenurilor electrice noi este mult mai redus decât al celor alimentate cu hidrogen, pentru care România nu are infrastructură secundară, vrea să afle de la cei doi miniștri dacă au în vedere să propună Comisiei Europene modificarea acestei prevederi din PNRR. De asemenea, el a adăugat că în condițiile în care valoarea totală estimată a achiziției este cuprinsă între 3.237.711.753 de lei și 4.150.288.451 de lei, fără TVA, iar primul lot achiziționat de 20 rame electrice regionale RE-R destinate transportului feroviar de călători ar fi trebuit să ajungă pe rutele București Nord – Ploiești Sud – Adjud, Iași – Pașcani – Suceava, Bacău – Pașcani, i-a solicitat ministrului Transporturilor să spună dacă acest obiectiv va rămâne în continuare în atenția acestuia, dată fiind uzura fizică accentuată a trenurilor care operează în Moldova.