Până la finele lunii martie, sucevenii au ocazia să decidă cine să fie la conducerea asociațiilor de proprietari care îi reprezintă, să stabilească numărul posturilor și funcțiilor salarizate, să aprobe salariile acestora, dar și ce mai trebuie făcut pentru ei și vecinii lor, în cadrul imobilelor în care locuiesc.
Asta deoarece la toate cele 131 de asociații de proprietari din municipiul Suceava urmează să aibă loc alegeri în perioada următoare. Conform legii 196/2018, acestea trebuie făcute în primul trimestru al fiecărui an.
“Revin cu rugămintea către toți sucevenii de a participa la întrunirile organizate și de a se implica în activitatea ce ține de asociațiile de proprietari, doar așa vor putea să aducă schimbările pe care și le doresc.
La prima adunare generală, pentru a fi cvorum, trebuie să participe jumătate plus unul dintre membrii asociației, lucru care se întâmplă foarte rar, dar la a doua adunare generală, deciziile se iau cu jumătate plus unul din voturile celor prezenți.
E ca la alegeri, trebuie să participe cât mai mulți și să ia deciziile pentru ei!
Și anul acesta mă voi alătura colegilor mei și sucevenilor, voi lua parte la întâlnirile organizate, atât cât timpul îmi va permite și împreună vom găsi soluțiile pentru problemele întâmpinate”, a spus viceprimarul Lucian Harșovschi, care gestionează activitatea biroului Asociații Proprietari din cadrul administrației sucevene.
În municipiul Suceava sunt 131 de asociații de proprietari, cea mai mică asociație ca dimensiune are în componență 18 apartamente, iar cea mai mare are 2105 apartamente (23+27, din Obcini).
În perioada următoare, la toate avizierele scărilor de bloc vor apărea informări cu privire la alegerile care vor avea loc. În cazul în care se vor constata deficiențe în informarea cetățenilor și organizarea Adunărilor Generale a Asociației de Proprietari, președinții acestora riscă amenzi cuprinse între 300 și 1000 de lei, a avertizat viceprimarul Lucian Harșovschi.
În cadrul adunărilor generale ale asociațiilor de proprietari se prezintă veniturile și cheltuielile, se stabilește numărul posturilor și funcțiilor salarizate, se aprobă salariile, se decide dacă vine o nouă conducere sau rămâne aceeași, dar se votează și membrii comitetului executiv, care trebuie să fie de maxim 5, dar într-un număr impar.