Șantierul de pe podul rutier de la Milișăuți continuă să fie închis de la jumătatea lunii septembrie a anului trecut, în așteptarea amenajării unui pod provizoriu care să permită continuarea lucrărilor la podul mare.
După cum am mai arătat în Monitorul de Suceava, podul mare trebuie închis pentru a putea fi desfăcut și a se monta grinzile care îi vor întări structura, doar că podul provizoriu de care s-a vorbit, din tuburi, nu a fost prevăzut pe nicăieri prin buget.
După o perioadă în care lucrările au fost sistate și oficial, din debutul lui 2023 Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRPD) Iașia reînceput proceduri în regim de urgență privind amenajarea unui pod provizoriu care să preia traficul ușor cât podul mare de pe DN 2H Milișăuți-Rădăuți va fi închis.
Pod din tuburi pentru trafic până în 3,5 tone. Se speră că podul va fi amenajat imediat după 1 februarie
Contactat de Monitorul de Suceava, inginerul Ovidiu Laicu, directorul DRDP Iași, administratorul drumurilor naționale din județul Suceava, a confirmat că se lucrează la proiectul privind acest pod provizoriu, efectuat în regie proprie.
”Proiectantul lucrează, am stabilit soluția tehnică, vom face o variantă de ocolire prin albie, pentru trafic de până în 3,5 tone, vom face o variantă din tuburi. Așteptăm documentația proiectantului pentru a o depune la Apele Române deoarece avem nevoie de aviz de la ei. Apoi, vom trece la efectuarea lucrării în regie proprie, pentru trafic până în 3,5 tone”, a declarat Laicu.
Directorul DRDP Iași speră că va avea avizul de la Apele Române săptămâna viitoare pentru ca după 1 februarie să înceapă amenajarea acestei variante provizorii.
Lucrarea efectivă la acest pod nu ar trebui să dureze mai mult de câteva zile, fiind vorba de montare de tuburi în albie.
Un pod provizoriu de care se tot vorbește de luni de zile
Pare simplu și realizabil, doar că sunt deja luni bune de când lucrările stau pe loc din cauza acestui pod provizoriu.
DRDP Iași a dorit ca firma Test Prima să lucreze sub trafic, adică să dea jumătate de pod jos, iar pe jumătate să se circule. Firma și se pare că și proiectantul au venit cu argumente că așa ceva este imposibil cu privire la siguranța traficului.
Cum bani pentru acest pod provizoriu nu au fost prevăzuți în proiectul mare, avem de a face cu o greșeală evidentă de proiectare și de execuție.
Subprefectul Florin Sinescu ne-a declarat și el că în urma discuțiilor cu cei din conducerea DRDP Iași a fost informat că s-au demarat procedurile pentru realizarea în regim de urgență a acestui pod provizoriu.
Având în vedere că astfel de discuții și garanții au mai fost din luna septembrie încoace, toată lumea așteaptă să vadă și „mișcări în teren” pentru a se convinge că în sfârșit se vor face pași concreți.
Etapele următoare ale lucrării
Din momentul în care se va putea închide podul mare, firma Test Prima are nevoie de 6 săptămâni pentru a lucra la consolidarea ”tălpii” podului, înainte de a se putea monta primele grinzi.
Grinzi pe care firma Test Prima le-a contractat deja de multă vreme, dar pe care nu se pune problema să le aducă încă la Milișăuți.
Evident, nimeni nu își permite să aducă degeaba grinzile la baza podului de la Milișăuți, costurile de transport și de montare a acestora cu macaraua fiind foarte mari.
Termenul de finalizare este decalat și oficial
Termenul de finalizare a lucrării este iunie 2023, însă având în vedere că grinzile trebuiau să fie deja pe podul aflat în șantier, e greu ca cineva să mai poată avea astfel de pretenții de la firma Test Prima. De altfel, termenul este deja decalat oficial de ordinul de suspendare a lucrărilor.
Pentru 2023 nu s-a mai dat ordin de sistare, tocmai pentru că se vrea ca acest pod provizoriu să fie amenajat în timp scurt și să se poată închide podul mare.
Nu suntem noi în măsură să avansăm aici termene, însă într-un scenariu optimist podul ar fi reparat și gata de trafic spre finele verii anului 2023.
Podul de la Milişăuţi de pe DN 2H Suceava-Rădăuți a suportat o serie de reparaţii în anul 2018, când, în urma căderilor masive de precipitaţii, una dintre pile s-a deplasat, necesitând detonarea şi reconstrucţia totală a deschiderilor 6 şi 7 (ultimele, pe sensul de mers dinspre Suceava spre Milişăuţi).
În februarie 2020, trotuarul de pe pod s-a surpat cu tot cu balustradă, pe o porţiune de 27 de metri, ajungând în albia râului Suceava.
Din februarie 2020, așadar de mai bine de doi ani și jumătate, pe podul de la Milișăuți se circulă alternativ, cu semafoare.
Podul de la Milişăuţi a fost construit în anul 1962, are lungimea totală de 206,20 m, fiind prevăzut cu şapte deschideri, o lăţime a părţii carosabile de 6,30 m şi două trotuare pietonale.
Practic, cu excepția zonei reconstruite în 2018, restul podului este din 1962.