Aeroportul ”Ștefan cel Mare” Suceava a fost blocat pentru a treia zi consecutivă din cauza ceții dese. Și în cursul zilei de joi, vizibilitatea scăzută a făcut ca nici o cursă să nu aterizeze sau să decoleze la, respectiv de pe Aeroportul „Ștefan cel Mare” din Suceava, sute de pasageri așteptând nemulțumiți o soluție din partea companiilor aeriene pentru a ajunge, într-un fel sau altul, către destinațiile pentru care și-au cumpărat bilete. Potrivit conducerii aeroportului, începând de marți și până joi doar două curse aeriene au aterizat la Suceava, în cursul zilei de marți, una de la București și alta de la Milano – Bergamo. În total, circa 20 de zboruri de la sau spre Suceava au fost anulate sau relocate în zilele de marți și miercuri.
Situația nu a fost diferită nici joi, când nici un avion nu a reușit să aterizeze sau să decoleze pe sau de la Aeroportul Suceava. Astfel, două zboruri Otopeni – Suceava – Otopeni, cursa aeriană Suceava – Luton au fost anulate, în timp ce alte zboruri, cum ar fi cele spre sau de la Roma, Paris, Memmingen și Bergamo au fost relocate la Iași sau Cluj. Directorul aeroportului, Ioan Măriuța, a spus că personal nu a mai întâlnit o astfel de situație, în care trei zile consecutive să nu se poată zbura de pe aeroportul sucevean din cauza ceții. „Astăzi este mai rău ca ieri”, a declarat joi Ioan Măriuța. El a arătat că în cursul zilei de miercuri pasagerii zborurilor operatorului Ryanair pentru Dublin, Bergamo, Roma și Treviso au fost transportați cu autocarele la Cluj-Napoca, iar cei de la două zboruri WizzAir au ajuns la Iași. În total, de marți și până joi, peste 1.000 de persoane au fost transportate de la Suceava către aeroporturile din Iași și Cluj-Napoca. Trebuie spus că de la mijlocul lunii noiembrie și până joi, aproximativ 40 de zboruri de la Suceava au fost anulate din cauza condițiilor meteo nefavorabile.
Conducerea Aeroportului Suceava: Decizia anulării, reprogramării sau devierii unui zbor pe alt aeroport aparține strict companiilor aeriene
Conducerea Aeroportului ”Ștefan cel Mare” Suceava a transmis joi o serie de clarificări cu privire la anulările sau relocările a aproape toate zborurilor din ultimele trei zile de la şi spre Suceava. Într-un comunicat de presă se arată că ceața înghețată și densă nu a permis aterizarea în condiții de siguranță a aeronavelor, vizibilitatea fiind sub minima sistemului ILS CAT II, mai mică de 100 m orizontal și plafon de nori sub 30 m. „Sistemul ILS existent pe Aeroportul Suceava este un sistem care se regăsește pe majoritatea aeroporturilor din țară. Echipamente mai performante, ILS cat III B, se regăsesc pe aeroporturile Henri Coandă din București și Traian Vuia din Timișoara, și acestea din urmă cu anumite limite de vizibilitate. Echipamentele ILS și operaționalizarea sistemului aparțin de Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian - ROMATSA.
Aeroportul asigură infrastructura necesară deservirii aeronavelor la sol, în această activitate fiind angajat personal propriu, dar neimplicat în procesarea pasagerilor și a procedurilor de check-in. Comunicarea cu pasagerul se realizează prin intermediul agenților de check-in, care asigură legătura între pasageri și compania aeriană. Agenții de check-in sunt angajații companiei Romanian Airport Services, care au contract direct cu operatorii aerieni. Agenții de check-in pot furniza informații pasagerilor despre statusul zborurilor în măsura în care acestea sunt disponibile”, se arată în comunicat.
Potrivit aceleiași surse, timpul de așteptare pentru informații noi variază, având în vedere că toate informațiile vin de la sediile centrale ale companiilor aeriene și depind direct de resursa de zbor disponibilă. Aeroportul Suceava a mai transmis că decizia anulării, reprogramării sau devierii unui zbor pe alt aeroport aparține strict companiei aeriene. „De altfel, compania se ocupă de toate formalitățile legate de transport și acomodare ale pasagerilor afectați de întârzieri/anulări/reprogramări ale zborurilor. Prioritatea Aeroportului este ca toate operațiunile aeriene să poată fi desfășurate în condiții de siguranță și securitate, astfel ca pasagerii și personalul aeroportuar să nu fie pus în pericol. Condițiile meteorologice sunt în afara controlului nostru”, se precizează în comunicat.
Conducerea aeroportului și-a cerut scuze față de toți pasagerii care au fost afectați de anularea sau relocarea zborurilor și le-a adresat rugămintea să aibă în vedere menținerea legăturii cu operatorul aerian de la care au achiziţionat bilete și cu reprezentanții acestuia în permanență. „De asemenea, situaţia actualizată a zborurilor anulate sau deviate se găseşte pe pagina de internet a Aeroportului Suceava. Noi rămânem deschiși în continuare”, se arată în finalul comunicatului.