Patru consorții de firme au depus oferte pentru a continua lucrările de pe cei 75 de kilometri de drum județean de pe traseul Axei rutiere Suceava-Iași, în cadrul licitației deschise de Consiliul Județean Suceava în data de 28 noiembrie, după cum am anunțat la finele lunii noiembrie în Monitorul de Suceava.
Au depus oferte pentru ambele loturi consorțiul care are ca lider firma Autotehnorom Suceava, Danlin XXL Secuieni – Neamț, En Electric Proiect Office București și Demo – IDIL Construct SL Iași.
Este vorba de porțiuni de drum aflate în stare proastă și foarte proastă și de lucrări așteptate de zeci de mii de suceveni. Lucrările sunt împărțite pe două loturi, pentru care au licitat aceleași consorții de firme.
Lotul 1 este de la Dolhasca spre Suceava, prin Liteni, Udești, Bosanci și Ipotești, unde drumul județean se prezintă în stare deplorabilă.
Lotul 2 este pe traseul Moara – Liteni – Zaharești – Stroiești – Costâna și până la DN 2 Suceava-Siret.
Lucrări cu probleme vizibile cu ochiul liber și firmă în insolvență
Danlin XXL Secuieni – Neamț, care pare a fi principalul competitor al Autotehnorom în licitația de la Suceava, este contestată serios la Botoșani.
Colegii de la Monitorul de Botoșani au relatat că șoferii care circulă pe tronsonul Dângeni – Brăteni – Mihălășeni, care face parte din lotul I al Drumului strategic al Consiliului Județean Botoșani, au început să acuze faptul că asfaltul a început să crape. Fisurile apărute în carosabil sunt vizibile de altfel cu ochiul liber, au constatat reporterii de la Monitorul de Botoșani.
Experții nu s-au pronunțat privind cauzele acestor degradări, însă problema este delicată având în vedere că este vorba de strat de asfalt turnat în această vară.
Licitația a fost câștigată de asocierea dintre firmele Danlin XXL și Dragos Invest.
Și la Botoșani, ca și în cazul fostei colaborări dintre CJ Suceava și Autotehnorom, firmele au fost presate să lucreze cât mai repede, iar apoi nu prea au mai fost bani pentru a se plăti lucrările executate. Prin urmare, și în cazul de la Botoșani problema este complexă.
Pe lista celor care participă la licitația de la Suceava se află și firma Alpenside București, principalul constructor de pe drumurile județene de pe raza județului Iași de pe Axa Rutieră Suceava-Iași, firmă care nu se află într-o situație deloc roz, fiind în insolvență.
Alpenside este înscrisă la licitația de la Suceava în consorțiu cu liderul En Electric Proiect Office București.
Un alt consorțiu care s-a înscris la licitația de la Suceava nu ar fi depus garanția de participare și prin urmare ar urma să fie exclus din procedură.
Autotehnorom Suceava susține că poate efectua lucrarea la un preț mult sub valoarea estimată
Și firma Autotehnorom Suceava a resimțit puternic criza din ultimii doi ani, mai ales după ce a fost nevoită să renunțe la contractul privind cei 75 de kilometri de drum județean din Axa Rutieră Suceava-Iași.
Autotehnorom a invocat la rezilierea contractului explozia prețurilor la materialele de construcții (creștere ce nu a putut fi acoperită nici de firmă, nici de beneficiarul lucrării – CJ Suceava) și gravele deficiențe din proiectul tehnic, în mare parte evidente.
Totuși, între timp, firma suceveană aproape a finalizat modernizarea drumului național Botoșani – Ștefănești, o lucrare evident importantă, de anvergură. Pe acest drum, conform documentelor oficiale, stadiul de realizare este de 92%, iar Autotehnorom a obținut certificarea pozitivă. Aceste argumente sunt punctele forte ale Autotehnorom la noua licitație.
Autotehnorom, care a licitat la lucrarea de la Suceava alături de firmele sucevene SUCT, Netcom Activ Suceava, Loial Impex și Florconstruct, alături de Erda Plus Șelimbăr Sibiu și Construcții Feroviare Mureș, a licitat cu o ofertă de peste 6 milioane de euro sub valoarea estimată de autoritatea contractantă – Consiliul Județean Suceava.
Firma suceveană care a început lucrările pe cei 75 de kilometri de drum susține că poate lucra la cele mai mici tarife pentru că are multe materiale pe stoc, dar și pentru că are organizările de șantier din teren, cu stațiile de asfalt pe care nu le-a desființat.
Licitația se află în etapele de evaluări ale ofertelor, se vor întocmi clasamente și, probabil în prima parte a lui ianuarie, se va face atribuirea.
Dacă nu apar foarte multe elemente neprevăzute, contractul va fi atribuit la începutul anului viitor și se speră că din luna martie se va putea și trece la lucru în teren la modul serios și susținut.