Situația de pe șantierul de la podul din Milișăuți nu este deloc roz, fiind chiar într-un punct critic conform unor persoane care sunt destul de apropiate de ce s-a întâmplat până acum în acest proiect.
Din a doua parte a lunii septembrie nu s-a mai lucrat deloc și asta nu pentru că firma Test Prima nu ar mai fi dorit să o facă. Podul mare trebuie închis pentru a putea fi desfăcut și a se monta grinzile care îi vor întări structura, doar că podul provizoriu de care s-a vorbit, din tuburi, nu a fost prevăzut pe nicăieri prin buget.
Un proiect pentru pod provizoriu la care s-a renunțat
Mai recent, s-a anunțat că a fost întocmită documentația prin care Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași a întocmit proiect privind un pod provizoriu, din 80 de tuburi, cu parapet de protecție, în aval de actualul pod. Costurile acestui proiect destul de amplu sunt estimate la 740.000 de lei.Doar că se pare că nu prea sunt bani disponibili pentru un astfel de pod până la urmă provizoriu, astfel că nici această variantă nu mai este de actualitate.
Subprefectul Florin Sinescu a avut zilele trecute o întâlnire cu directorul DRDP Iași, Mugurel Ovidiu Laicu, în care s-a renunțat practic la ideea acestui pod provizoriu realizat prin licitație.
„Achiziția prin licitație ar dura foarte mult, sunt pași care trebuie trecuți și atunci DRDP Iași merge pe varianta de a achiziționa direct tuburi, pe care apoi să le poziționeze în albie, o lucrare care până la urmă nu este foarte grea”, a explicat Florin Sinescu. Aceasta ar fi așadar o variantă mai simplă, doar că și aceste tuburi trebuie achiziționate printr-o procedură, iar din informațiile noastre firma care lucrează la podul mare (Test Prima) nu are de gând să se implice și în lucrarea la acest pod provizoriu, din cauza inconveniențelor legate de legislația Apelor Române, dar și a riscului ulterior ca tuburile să fie luate de apele râului Suceava, cum s-a mai întâmplat în anii trecuți.
Perspective reduse ca podul să fie reabilitat în termen
Așadar, în concluzie, la șantierul podului de la Milișăuți sunt probleme și vor fi întârzieri.
Firma Test Prima nu mai are ce lucra practic de două luni de zile. Asta pentru că are nevoie ca podul să fie închis circulației, pentru a-l desface. Iar pentru ca podul mare să fie închis este nevoie de acest pod provizoriu care pare a fi departe de punerea în practică.
Din momentul în care se va putea închide podul mare, firma Test Prima are nevoie de 6 săptămâni pentru a lucra la consolidarea ”tălpii” podului, înainte de a se putea monta primele grinzi.
Grinzi pe care firma Test Prima le-a contractat deja de multă vreme, dar pe care nu se pune problema să le aducă încă la Milișăuți.
Evident, nimeni nu își permite să aducă degeaba grinzile la baza podului de la Milișăuți, costurile de transport și de montare a acestora cu macaraua fiind foarte mari.
La cum se mișcă lucrurile, și având în vedere că suntem deja în plină iarnă, este greu de spus când se va putea lucra efectiv la podul mare. Unele voci destul de bine informate spun că cel mai devreme în luna martie a anului viitor ar putea să se monteze primele grinzi, într-un scenariu optimist.
Termenul de finalizare a lucrării este mai-iunie 2023, însă având în vedere că grinzile trebuiau să fie deja pe podul aflat în șantier, e greu ca cineva să mai poată avea astfel de pretenții de la firma Test Prima. Foarte probabil, mai urmează încă un an, încă o vară, încă un august, cu șantier pe podul de la Milișăuți.