Un tren a cărui anulare, anul trecut, a creat foarte multe nemulțumiri printre călători va reveni în trafic odată cu noul mers al trenurilor, din data de 10 decembrie.
Perechea de trenuri IR 1837/1838 va avea însă un parcurs mai scurt, pe distanța Iași – Cluj-Napoca, prin Suceava. Trenul circula anterior pe distanța Iași – Timișoara Nord.
Această revenire era așteptată de mulți călători, oferind mai multe variante de deplasare spre Cluj, unde pleacă și de unde vin mulți suceveni, dar și legături în plus de la Iași spre Suceava, ori din municipiul Suceava spre zona de munte a județului.
Trenul are un orar destul de discutabil în ceea ce privește utilitatea pentru suceveni, însă calculul este făcut între regionale.
Trenul de la Suceava spre Cluj (IR 1837) va pleca la 22.36 și va ajunge în capitala Ardealului la 5.30, în timp ce IR 1838 va pleca din Cluj la 20.30 și va ajunge la Suceava la 3.30.
Trenul de noapte va avea în compunere și vagon cușetă (cu patru și șase paturi în cabină). Durata de parcurs între Suceava și Cluj-Napoca este puțin sub 7 ore, în timp ce pe distanța Suceava – Iași trenul face circa o oră și 50 de minute.
Sunt așadar și minusuri, însă este important că va exista un tren care să ajungă dimineață la Cluj, dinspre Suceava (foarte util mai ales pentru cei care merg la clinici pentru tratament). De asemenea, va fi mai bine acoperită ruta Iași – Suceava, de unde IR 1837 va pleca la 20.42, asigurând un tren rapid, seara, spre Suceava.
Prin revenirea acestui tren, vor fi din nou patru trenuri pe zi, tur-retur, pe distanța Suceava – Cluj-Napoca, din care două vor circula pe întreaga distanță, Iași – Suceava – Timișoara Nord.
De la noul mers al trenurilor rămâne și perechea Galați – Cluj-Napoca, prin Suceava, o altă garnitură foarte folosită pe distanțe medii (precum Suceava – Iași și Suceava – Vatra Dornei).
Noutățile de pe ruta Suceava – București
Pe ruta Suceava – București Nord rămân cinci trenuri pe zi. După cum am mai arătat în Monitorul de Suceava, reapare din 10 decembrie rangul InterCity (IC).
În ceea ce privește Suceava, va deveni IC trenul care pleacă din Suceava la prima oră a dimineții, 5.45, și va sosi la București Nord la 11.30, după cinci ore și 45 de minute. Viteza maximă pe acest traseu, de 140 km/oră, va fi atinsă între București Nord și Crivina (Prahova).
Perechea, trenul InterCity ”Ștefan cel Mare”, va pleca din București la 17.22 și ar urma să ajungă la Suceava în cinci ore și 40 de minute.
Deși clasat la rangul IC, trenul nu va fi cu mult mai rapid decât cele InterRegio (IR).
Trenurile IC vor fi mai scumpe cu 15% față de cele IR și vor avea obligatoriu și clasa I și serviciu de vagon restaurant.