Preșcolarii și cadrele didactice de la Grădinița cu Program Prelungit ,,Prichindel” Suceava au participat vineri, 11 noiembrie 2022, la activități educative din cadrul proiectului ,,Micii pietoni” și al comisiei pentru prevenirea și eliminarea violenței.
Acțiunile s-au desfășurat sub îndrumarea directoarei Grădiniței cu Program Prelungit ,,Prichindel” Suceava, prof. Dorina Dunăreanu, și a cadrelor didactice coordonatoare: prof. Marinela Dutcovici și prof. Casandra Trandafir.
În colaborare cu reprezentanții Inspectoratului de Poliție Județean Suceava - Biroul Siguranță Școlară, preșcolarilor li s-au explicat regulile de circulație de bază, apoi aceștia au fost antrenați pentru a pune în practică informațiile dobândite cu ajutorul jocurilor: ,,Stânga sau dreapta”, ,,Semaforul”, ,,La ce semn de circulație mă gândesc?”, ,,Prietena noastră, zebra!”, ,,Despre oamenii care ne protejează în comunitate. Politiștii”, ,,Așa da, așa nu”.
După cum ne-au spus organizatorii activităților educative, preşcolarii nu conştientizează foarte bine pericolul şi trebuie să înţeleagă riscul la care se expun atunci când se află pe stradă. „Poveştile, jocurile educative pe marginea cărora copiii sunt invitaţi să discute şi să reflecteze sunt utile în a-i ajuta să înţeleagă faptul că accidentele sunt periculoase, pot înţelege felul în care vehiculele contribuie la pericolul sau siguranţa în trafic. Copiii își însușesc gesturile și comportamentele părinților și ale adulților relevanți din viața lor. Având în vedere timpul pe care îl petrec la grădiniță, este util ca educația rutieră să se realizeze de timpuriu, iar cadrul didactic devine un exemplu în sine pentru copil”, au spus coordonatorii preșcolarilor.
La activitate s-a prezentat și echipajul canin din cadrul Poliției Municipiului Suceava, care a realizat o demonstrație de dresaj canin, într-o formă adecvată vârstei preșcolarilor. Activitatea a fost urmată de expunerea unor modalități de prevenire a violenței (sub deviza: ,,Ia atitudine, spune stop violenţei!”), cum să acționeze în cadrul apariției unui comportament agresiv, cum să nu fie agresivi și cum trebuie să se poarte în grădiniță pentru a nu-și face rău lor și celorlalți.
„Practicarea unui comportament civic nonviolent într-o societate democratică: un comportament activ, liber, responsabil, tolerant, deschis, comunicativ, reflexiv, autoevaluativ, dar totodată preventiv, este ceea ce trebuie să primeze în relațiile lor cu cei din jur, copii, adulţi”, au concluzionat cadrele didactice implicate la activitate.