Fotografia 1: Ceea ce văd elevii la Pierre Dulaine (Antonio Banderas) și Morgan (Katya Virshilas) ajung să exprime, la rândul lor, prin dans. Limbajul nonverbal al celor doi transmite siguranță de sine, fermitate, sentimente ce se manifestă armonios. Toate acestea sunt asemeni unui medicament pentru elevii din acel mediu defavorizat, care aveau toți povești de viață încărcate de elemente traumatice.
Fotografia 2: Un stil de dans filtrat prin prisma vechilor particularități ale stilului de cartier. Rezultatul: tinerii au depășit barierele, au conștientizat traumele personale, limitările mentale și comportamentale aduse de acestea, s-au adaptat, au asimilat comportamente noi și au reușit să danseze plini de originalitate. Pierre Dulaine (Antonio Banderas) și Morgan (Katya Virshilas) sunt pentru ei două modele arhetipale, din care fiecare a asimilat ceea ce avea nevoie pentru a-și vindeca propria poveste de viață.
Concluzie:
Un antrenor trebuie să fie flexibil, empatic, să știe să transmită informația către elevi, dar să învețe și el, la rândul lui, din interacțiunea cu aceștia. Transformările care apar în acești tineri le deschid un drum spre un viitor mai bun. În acest film, Pierre Dulaine (Antonio Banderas) este un coach de calitate.
Pierre Dulaine (Antonio Banderas) este un „tată de împrumut” care le dă acestor adolescenți lecții de comportament masculin, exemplificări pe care nu le puteau primi din familiile disfuncționale din care făceau parte.
Morgan (Katya Virshilas) este un exemplu de feminitate armonioasă. Acești tineri aveau o percepție deformată asupra manifestărilor masculin-feminin, atât în relația de cuplu, cât și în societate.
Psiholog Mihai Moisoiu