Asociația Calea Ferată Dornești – Putna a anunțat că sesizările transmise pe mai multe căi privind părțile proaste ale noului mers al trenurilor cu privire la ruta Suceava-Putna au fost luate în seamă în măsura în care s-a putut. După cum am arătat și în Monitorul de Suceava, în articolul „CFR Călători, acuzată că lasă tronsoane libere transportului rutier pe linia Suceava – Putna”, principalele probleme au fost legate de orele proaste de dimineață pentru elevii navetiști care ajung la Rădăuți dinspre Putna și de faptul că ultimul tren de la Suceava spre Putna pleacă prea timpuriu.
Într-un răspuns al CFR Călători către asociație se precizează că s-au adus modificări în sensul dorit de călători, însă doar în concordanță cu faptul că administratorul infrastructurii, în speță compania CFR SA, nu permite accesul trenurilor pe secția Dornești-Putna decât 16 ore/zi. Astfel trenurile nu pot circula între orele 21:00 și 5:00 din rațiuni economice, de reducere a costurilor.
Ultimul tren va pleca din Suceava la 18.51 și va ajunge la Putna la 21.30.
Pentru elevii navetiști, orarul a fost ajustat foarte aproape de nevoile lor.
Trecând peste aceste chestiuni legate de orarul trenurilor, atrage atenția faptul că din luna decembrie, de la noul mers, toate trenurile vor fi compuse din trei vagoane. Pentru o rută secundară, această capacitate de transport înseamnă foarte mult. Evident, CFR Călători nu ar fi alocat aceste vagoane dacă nu ar fi fost o cerere care a crescut semnificativ de când linia a fost redeschisă, adică din 2018.
Cererea diferă evident de la zi la zi, însă certitudinea este că sunt zile când trenul de Putna a circulat și cu trei vagoane pline și cu călători în picioare. Până acum, trenul a circulat cu trei vagoane doar în zilele cu cerere mare, în special duminica.
”Toate trenurile vor fi compuse din locomotivă și 3 vagoane pentru a satisface numărul mare de călători pe această rută”, se arată în adresa CFR Călători.
Trebuie spus că sunt și rute de pe magistralele principale pe care trenurile abia circulă cu trei vagoane.
Aceste realități ar trebui să lămurească clar pe toată lumea de necesitatea și utilitatea acestui tren. Asta în condițiile în care mulți șoferi încă se plâng, unii chiar vehement, că trenul încurcă circulația aglomerată din Rădăuți. Nemulțumiții cer scoaterea trenului cu argumentul nejustificat că foarte puțină lume circulă cu el.
Evident, este nevoie de îmbunătățiri, de reducerea timpilor de așteptate la bariere, de treceri la nivel mai sigure, de investiții în calea ferată, de timpi de parcurs mai reduși, însă faptul că acest tren este necesar și utilizat este deja o certitudine.