Trenurile InterCity vor reapărea oficial din luna decembrie a acestui an, când va intra în vigoare noul mers al trenurilor, informația fiind deja cunoscută de câteva luni de zile.
Trenurile cu rangul vedetă al CFR Călători au fost scoase de ani buni din circulație tocmai pentru că vitezele nu se mai încadrau pentru folosirea unei astfel de clasificări.
Conform clubferoviar.ro, vor fi patru rute pe care vor circula din nou trenuri InterCity, București – Constanța, București – Brașov, București – Cluj-Napoca și București – Suceava.
Tarifele pentru trenurile IC au fost determinate prin majorarea cu 15% a tarifelor pentru trenurile IR și rotunjirea la leu a valorii obținute, se arată în Nota de fundamentare a proiectului de act normativ, a anunțat clubferoviar.ro.
Propunerea este în dezbatere publică, însă decizia este ca și luată.
În cazul rutei București Nord - Suceava un bilet la InterCity (IC), clasa a II-a, va costa 125 de lei, față de 109 lei la InterRegio (IR). Acestea sunt tarifele standard, la care se pot obține totuși diferite reduceri, de 10-15%.
În ceea ce privește Suceava, ar urma să devină IC trenul care pleacă din Suceava la prima oră a dimineții, 5.45, și va sosi la București Nord la 11.30, după cinci ore și 45 de minute. Viteza maximă pe acest traseu, de 140 km/oră, va fi atinsă între București Nord și Crivina (Prahova).
Perechea, trenul InterCity ”Ștefan cel Mare”, va pleca din București la 17.22 și ar urma să ajungă la Suceava în cinci ore și 40 de minute.
Trenurile vor avea opriri la Ploiești Sud, Buzău, Focșani, Bacău și Pașcani. Aceasta este de altfel diferența față de trenurile InterRegio, patru-cinci opriri în minus.
Acești timpi de parcurs de aproximativ 5 ore și 45 de minute dintre Suceava și București ar putea fi catalogați drept decenți, cu condiția însă ca acest grafic să fie respectat. Din păcate, frecvent în ultimele luni trenurile spre București au înregistrat întârzieri de 30-40 de minute, chiar mai mari. În realitate, timpi de parcurs au fost rar sub 6 ore.