Elevii clasei pregătitoare de la Școala Gimnazială „Bogdan Vodă” Rădăuți, „micii IT-iști”, coordonați de prof . Mirela Chidon-Frunză, au participat recent la „Săptămâna UE a Programării” (European Code Week 2022), organizând activitatea de codare „The Colors Code”. Copiii au fost recompensați cu certificate care atestă calitatea activității organizate de ei, emise de Code Week EU. „Documentele autentifică înțelegerea și demonstrarea conceptelor de bază ale programării, în cadrul evenimentului derulat”, a explicat prof. Mirela Chidon-Frunză.
„European Code Week 2022”, desfășurat în perioada 8-23 octombrie 2022, este un eveniment educațional organizat de Comisia Europeană cu scopul de a promova conștientizarea importanței domeniului programării și al tehnologiei.
„Ecosistemul educațional se află într-o permanentă și continuă schimbare, fapt ce determină actorii actului educațional să își extindă continuu și conștient înțelegerea cu privire la modul în care funcționează tehnologia, fiind necesară dezvoltarea la copii de competențe și abilități care să îi ajute să exploreze și să inoveze în cadrul domeniului complex al IT.Încercarea de a-i apropia pe cei mici de tehnologia computerelor, implicit de codare/ programare, a devenit un efort global, în care aceștia s-au implică activ cu bucurie și interes, realizând un algoritm de codare accesibilizat nivelului lor de vârstă (6 ani)”, a explicat Mirela Chidon-Frunză.
Anul acesta, Code Week aniversează 10 ani. La proiect au participat peste 4.000.000 de persoane, din 80 de țări, în 69.958 de activități de codare, dintre care, în România au fost organizate 2.123 de evenimente.
„Specialiștii afirmă că inițierea în domeniul IT este un imperativ în domeniul educațional, la fel ca matematica, artele vizuale, sportul, geografia, istoria, gramatica, educația STEM sau orice altă disciplină prezentă actualmente în curriculum-ul școlar. Îi ajută pe elevi să-și dezvolte competențe cheie ale secolului 21: gândirea critică, abilitățile de soluționare a problemelor din viața reală, inteligența emoțională, gândirea laterală, toate într-o manieră atractivă și distractivă”, a completat coordonatoarea elevilor rădăuțeni, prof. Mirela Chidon-Frunză.