Școala Gimnazială ”Miron Costin” Suceava va amenaja în curtea școlii un „hub verde”, un spațiu deschis, prietenos, creativ, atât pentru desfășurarea orelor de curs, cât și pentru activități nonformale, dezbateri, activități științifice, culturale și creative.
Sala de clasă neconvențională va include un amfiteatru de 30 de locuri și un spațiu expozițional, costul total al investiției ridicându-se la 50.000 de lei.
Lucrările sunt preconizate până în primăvara anului viitor.
„Luna octombrie aduce anul acesta startul unui nou proiect <Promisiune către viitor>, proiect cu finanțare externă, un proiect pentru întreaga comunitate. Ne dorim să transformăm școala – centrul cultural al comunității – într-un spațiu deschis, o adevărată lume în care imaginația, dorința de explorare și de cunoaștere să fie la ea acasă. Scopul proiectului este reabilitarea unui spațiu verde din curtea școlii prin amenajarea unui <hub verde> al clubului eco Promisiune către viitor, activarea de spații comunitare incluzive și sigure de joacă și de desfășurare a orelor în aer liber”, menționează reprezentanții instituției.
Potrivit acestora, proiectul vizează implicarea cât mai multor persoane, participarea fiind deschisă tuturor elevilor (peste 1.500), a cadrelor didactice, dar și a părinților.
Proiect câștigat prin concurs
Proiectul este finanțat de Fundația Comunitară Iași și Lidl România prin programul național „Fondul pentru un viitor mai bun în comunități”.
Școala din Burdujeni va beneficia de 45.000 de lei prin proiect, iar restul de 5.000 de lei reprezintă cofinanțarea unității, potrivit prof. Dumitru Moraru, directorul școlii.
Acesta a mai menționat că finanțările au fost acordate pe bază de concurs, din Suceava fiind depuse 17 proiecte, dintre care opt au fost declarate câștigătoare, cel al Școlii ”Miron Costin” având cel mai mare punctaj.
245.000 lei sub formă de granturi nerambursabile vor fi investiți în comunitatea suceveană.
Printre inițiativele finanțate de către Fundația Comunitară Iași cu sprijinul Lidl România, în Suceava, se numără reabilitarea unui spațiu verde, realizarea unui dicționar ilustrat despre ecologie, dar și aplicarea de noi tehnologii și integrarea copiilor cu cerințe educaționale speciale sau care provin din medii defavorizare în activități care să optimizeze procesul de incluziune.