Școala Gimnazială Pătrăuți și Liceul Tehnologic din Dolhasca sunt într-o statistică îngrijorătoare a Inspectoratului Școlar Județean Suceava, figurând atât printre școlile cu cel mai mare număr de absențe/ elev, cât și cu cel mai mare număr de elevi repetenți, în anul școlar 2021 - 2022.
Această centralizare face parte din harta riscului educațional a județului Suceava.
Alte școli din județ cu un număr ridicat de absențe/ elev, pe lângă cele două menționate, sunt Școala Gimnazială Burla și Școala Gimnazială Ciprian Porumbescu.
Cât privește unitățile cu un număr mare de elevi care nu au reușit să promoveze anul școlar, în statistici mai figurează Școala Gimnazială Bosanci și Școala Gimnazială Nr. 3 Vicovu de Sus.
La capitolul „Situație neîncheiată” sunt consemnate patru școli cu un număr mare de elevi care nu au avut la final de an școlar media încheiată – Școala Gimnazială Pătrăuți, Școala Gimnazială Gulia, Școala Gimnazială Burla și Liceul Tehnologic Dolhasca.
Referitor la bursele sociale acordate, Colegiul Tehnic ”Lațcu Vodă” Siret conduce cu 433 de beneficiari, urmat de Școala Gimnazială Ulma – 170 de beneficiari, liceul din Dolhasca – 166 de burse, liceul din Dumbrăveni – 85 și Școala Gimnazială Budeni – 80 de burse.
Datele din Harta riscului educațional au fost prezentate de inspectorul școlar general Grigore Bocani în cadrul întâlnirii semestriale cu directorii de școli, de joi, 20 octombrie.
Puncte tari și puncte slabe ale învățământului sucevean
În expunerea sa, Grigore Bocanci a făcut referire la câteva puncte tari și câteva puncte slabe ale învățământului preuniversitar sucevean.
La secțiunea puncte slabe, Bocanci a amintit despre numărul mare de școli neautorizate (ex. grupuri sanitare, apă curentă, obiective aflate în reabilitare), dificultatea încadrării cu personal didactic calificat în școlile izolate, din mediul rural, existența unor spații școlare necorespunzătoare (săli de clasă, săli de sport, terenuri de sport neasfaltate, etc.).
Șeful IȘJ Suceava a punctat și faptul că numărul de cabinete de asistență psihopedagogică este insuficient, astfel că nu se pot asigura servicii de consiliere și orientare școlară, profesională în unitățile școlare.
Un alt minus este reprezentat de diminuarea planului de școlarizare de la clasa a IX-a, la licee, având drept cauze necorelarea ofertei educaționale la piața muncii/ cerințele sociale, orientare școlară și profesională inadecvată.
De asemenea, în rapoartele anuale de evaluare, mulți directori supraevaluează performanțele instituției și nu identifică problemele reale.
Cât privește punctele tari, Bocanci a subliniat că a crescut numărul proiectelor europene cu impact asupra elevilor, că în județ se derulează programe, proiecte și activități educative școlare și extrașcolare în unități școlare, palatul și cluburile copiilor și că un număr mare de cadre didactice participă la activități de formare continuă în specialitate, management, fonduri europene.
Tot la puncte tari, Bocanci a vorbit despre existența unui nucleu de persoane-resursă: metodiști, mentori, formatori, experți în management, despre numărul ridicat de elevi premiați la olimpiade și concursuri și despre rata de promovare și participare la examenele naționale.