Polițiștii de la Secția Rurală Vadu Moldovei continuă seria de transporturi ilegale de lemn depistate, ceea ce se remarcă din nou fiind faptul că aceștia nu se mulțumesc să constate doar dacă există sau nu acte de proveniență, ci fac și o analiză a încărcăturii, din care își dau seama dacă este vorba de esență de lemn din acte ori dacă sunt diferențe de cantitate.
Pe 15 octombrie, patrula de serviciu de la Secția Rurală Vadu Moldovei a oprit pentru control o autoutilitară care transporta lemn, șoferul prezentând documentele personale, precum și cele ale autoutilitarei.
Șoferul a prezentat un aviz pentru un volum de 12,12 mc cherestea tivită.
Polițiștii au constatat vizual o disproporție între volumul de material lemnos avizat și cel care era transportat, astfel că autoutilitara a fost însoțită de mașina de poliție și predată în custodia Ocolului Silvic Fălticeni.
Luni, 17 octombrie, când s-a făcut inventarierea silvică, a rezultat un volum total de 18,2 mc cherestea tivită molid. Erau transportați în plus în jur de 6 mc lemn.
Această cantitate, evaluată la peste 5.000 de lei, a fost confiscată, șoferul încasând și o amendă pentru transport ilicit de lemn.
Tot pe 15 octombrie, același echipaj a oprit o autoutilitară de dimensiuni mai mici, pentru care șoferul a prezentat un aviz pentru un volum de 1,74 mc cherestea tivită.
Polițiștii au constatat și aici că pare a fi lemn mai mult și, în plus, că între materialul lemnos fotografiat cu ocazia întocmirii avizului și cel existent în fapt există diferențe.
Inventarierea efectuată luni la Ocolul Silvic Fălticeni a arătat că era transportat un volum total de 3,919 mc cherestea tivită brad, cu peste 2 mc față de ce era în acte. Sau, altfel spus, cantitatea de proveniență ilegală era mai mare decât cea care figura în acte.
În acest caz a fost confiscată cherestea tivită brad în valoare de aproape 1900 de lei.
Sunt două cazuri școală despre cum ar trebui să acționeze în mod profesionist un echipaj de poliție care verifică lemn, dar care demonstrează încă o dată și că se fură și se transportă foarte mult lemn de proveniență ilegală. Astfel de transporturi repetate zilnic înseamnă în fapt cantități enorme de lemn traficate.