Proiectul Școlii Gimnaziale Berchișești „Deschide-ți inima!” a fost apreciat cu 100 de puncte și a obținut premiul I la secțiunea gimnaziu în cadrul etapei naționale a Concursului național de proiecte de voluntariat, din cadrul Strategiei Naționale de Acțiune Comunitară (SNAC).
Aproape 60 de profesori și elevi au prezentat cele 17 proiecte calificate în competiția națională, din perioada 13-16 octombrie, la Covasna.
Proiectul elevilor de la Berchișești a fost coordonat de director prof. Elena Loredana Dura.
Argumentul proiectului prezentat de elevele Valentina Antonesi și Anamaria Cojocari a accentuat nevoia de a fi solidari, de a trăi într-o lume mai bună și mai sigură, fiind necesarE acțiunea și implicarea voluntarilor în acțiuni caritabile și de voluntariat pentru a forma un comportament activ, responsabil, tolerant, deschis, comunicativ, reflexiv, a menționat insp. școlar Tatiana Vîntur, coordonator SNAC.
Proiectele valoroase au accentuat emoțiile echipei județului Suceava
Prin intermediul activităților desfășurate de grupul de voluntari, cadre didactice și instituțiile partenere, s-a creat o cultură a voluntariatului la Școala Gimnazială Berchișești, răspunzând astfel nevoilor identificate la nivelul comunității, s-a creat o comunitate a „binelui” prin acțiuni de sprijinire a persoanelor din medii dezavantajate, aflate în situații de risc.
„Experiențele de învățare, transferul de idei, proiectarea activităților viitoare, angajabilitatea tinerilor în acțiuni în beneficiul comunităților din care fac parte, cadrul natural generos și excursiile tematice propuse elevilor au creat o atmosferă creativă, dinamică și inovativă și premise pentru implicarea activă în proiecte de voluntariat. Proiectele valoroase au accentuat emoțiile echipei județului Suceava, iar premiul I este cu atât mai prețios”, a punctat Tatiana Vîntur, pe https://educatiafnonf.wordpress.com/.
„Participarea activă a elevilor în viața comunității, dezvoltarea socio-emoțională prin implicare și responsabilizare, promovarea voluntariatului și a spiritului civic în școală, familie și comunitate au fost obiectivele generale ale proiectului, atinse prin toate acțiunile derulate pe durata unui an școlar. Puterea exemplului voluntarilor este cea care a influențat tot mai mulți copii în acțiunile caritabile contribuind la îmbunătățirea abilităților de comunicare, socio-emoționale sau de lucru în echipă. Premiul obținut este energia de care beneficiem pentru proiecte viitoare”, a spus director prof. Elena Loredana Dura.
Proiectele de voluntariat ale elevilor de gimnaziu și de liceu premiate au respectat criteriile de evaluare ale concursului: originalitate, adecvare la problematica abordată, numărul de persoane implicate- voluntari, echipa de proiect, beneficiari; partenerii implicați, impactul asupra beneficiarilor, impactul educațional, portofoliul proiectului.
Strategia Națională de Acțiune Comunitară (SNAC) presupune dezvoltarea activităţilor de voluntariat realizată de copii/ elevi din învăţământul preuniversitar cu scopul promovării cetățeniei active și a solidarităţii umane.