Comportamentul și atitudinea unora dintre angajații Spitalului Județean de Urgență „Sf. Ioan cel Nou” Suceava față de pacienți și familiile acestora au fost reclamate în mai multe rânduri, atât la managerul unității medicale, dr. Alexandru Calancea, cât și la instituția tutelară a spitalului, respectiv Consiliul Județean. Reclamațiile pacienților și ale familiilor lor au fost mai ales la adresa personalului de îngrijire și mai puțin la adresa medicilor. Oamenii au acuzat că au fost tratați cu aroganță, că li s-a vorbit nepoliticos și/ sau pe un ton certăreț, cu apatie sau nervozitate nejustificate, că le-au fost ignorate solicitări legitime, precum schimbarea lenjeriei sau primirea de informații despre starea de sănătate etc.
Ca urmare, managerul Alexandru Calancea a anunțat, în conferință de presă, că spitalul va organiza cursuri de comunicare pentru toți angajații, cu scopul de a-i învăța să fie politicoși și empatici față de pacienți și aparținători.
Tot în acest sens, președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, i-a atras atenția doctorului Calancea că au fost și sunt pacienți care din cauza comportamentului și atitudinii unor cadre medicale care lucrează în spital aleg să se trateze în unități spitalicești din alte județe. Flutur i-a cerut managerului să ia măsuri pentru corectarea aspectelor semnalate: „să explice mai mult, să aibă mai multă răbdare pentru că de foarte multe ori pacientul pleacă în altă parte pentru că întâlnește o răceală, o țâfnă a cuiva, care nu este pe măsura a ceea ce am făcut noi ca dotări aici”.
Răspunsul doctorului Calancea a fost că „în următoarea perioadă vom organiza cursuri de comunicare pe toate categoriile de personal”.