Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a emis un document constatator, în data de 7 octombrie, care certifică faptul că Asocierea Autotehnorom, care lucrează la modernizarea drumului național 29D Botoșani-Ștefănești, se află în grafic cu lucrările de pe acest drum, o investiție foarte importantă și de anvergură pentru județul vecin.
Conform documentului oficial, lucrarea, cu o lungime totală de 42,74 kilometri (și care cuprinde și 8 poduri), are un stadiu de realizare de 69%, fără a exista întârzieri, deficiențe sau litigii.
De asemenea, se mai constată faptul că obligațiile principale contractuale sunt respectate.
Administratorul firmei sucevene Autotehnorom, Ioan Vasile Rîpan, a subliniat importanța acestui document oficial pentru el și pentru echipa sa, în cazul celei mai importante lucrări pe care o execută acum.
Acest document este practic o certificare a faptului că societatea a lucrat conform contractului asumat în județul vecin și totodată un soi de bilet de intrare pentru noi licitații.
Ioan Vasile Rîpan a subliniat faptul că aceste documente îi dau tot dreptul de a participa la licitația care va avea loc în data de 20 octombrie și care vizează continuarea lucrărilor pe mai multe segmente de drumuri județene, în cadrul proiectului Axa Rutieră Suceava-Iași.
Managerul subliniază că își dorește să finalizeze acest drum, având o datorie morală față de zecile de mii de suceveni afectați de sistarea lucrărilor.
”Ne ducem să demonstrăm celor care ne-au cântat prohodul că Autotehnorom va supraviețui și că există viață și după rezilierea contractelor precedente. Eu rămân bucovinean sentimental și vreau să termin lucrările de mare anvergură pe care le-am început”, a declarat recent, pentru Monitorul de Suceava Rîpan.
O licitație mult așteptată, care se apropie. Sucevenii așteaptă mai ales reluarea lucrărilor
Două asocieri mari de firme ar urma să depună oferte pentru a termina lungile porțiuni de drum rămase în șantier de la începutul acestui an.
Una dintre ele este chiar asocierea care are ca lider constructorul Autotehnorom, firmele care au început lucrarea și ulterior au renunțat la contract din cauza gravelor erori de proiectare și a creșterii insuportabile a prețurilor la materialele de construcții.
La licitația din 20 octombrie vor fi, conform unor informații destul de certe, doi participanți, consorțiul Autotehnorom și un alt consorțiu, format din patru firme, cu sediile în Târgu Frumos, Botoșani și Suceava.
Lucrarea începută și abandonată este vastă și cuprinde DJ 208 limită județ Iași – Budeni - Dolhasca și DJ 208A Suceava – Ipotești – Bosanci – Udești – Liteni - Dolhasca, respectiv DJ 209C Suceava – Frumoasa – Liteni – Stroiești – Costâna - Dărmănești.
Constructorul a început lucrarea în ordinea firească, pe multe porțiuni s-au turnat rigole, însă nu s-a mai ajuns și la primul strat de asfalt.
Pe kilometri întregi se circulă pe pământ, pe pietriș și printre gropi.
Consorțiul Autotehnorom și-a motivat rezilierea contractului în special pe baza a două probleme majore: proiectul tehnic prost, pe alocuri imposibil de pus în practică în teren, și creșterea prețurilor la materiale de construcție, care nu a putut fi acoperită la timp de Consiliul Județean și nici suportată financiar de firme.
Proiectul tehnic inițial este în mare același și acum, a reclamat firma suceveană Autotehnorom, care a sesizat Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, cu precizarea importantă că nu s-a solicitat și suspendarea licitației.
Drumurile județene pe care trebuie să se lucreze sunt în administrarea Consiliului Județean, organizatorul licitației. Prin prisma întinderii drumului și a numărului de suceveni afectați, cea mai delicată este situația de pe DJ 208 A Suceava – Ipotești – Bosanci – Udești – Liteni – Dolhasca. Durata estimată a lucrărilor care mai sunt de efectuat este de 15 luni de la data semnării contractelor, cu încadrarea în perioada de eligibilitate a contractului de finanțare.
Costul drumului Suceava-Iași a crescut cu aproape 19 milioane de euro față de 2019 și cu peste 34 milioane euro față de 2016