Circulația rutieră de pe podul rutier de la Milișăuți se va închide din data de 20 octombrie, pentru lucrările de refacere a acestuia, ajunse la un nivel de la care nu se mai poate lucra decât după ce se sistează complet traficul. Podul va fi practic desfăcut și se va trece apoi la montarea noilor grinzi, care vor asigura structura podului refăcut.
Monitorul de Suceava a anunțat încă de săptămâna trecută că în urma corespondenței oficiale dintre firma Test Prima și Compania de Drumuri Naționale, aceasta din urmă a transmis că este de acord cu oprirea circulației complet pe pod din data de 20 octombrie.
Între timp, această dată de închidere a devenit oficială.
Decizia a fost luată în urma unei ședințe în teren care a avut loc miercuri, la baza podului, la care au fost convocați reprezentanți ai Direcției Regionale Drumuri și Poduri (DRDP) Iași, ai Sistemului de Gospodărire a Apelor (SGA) Suceava, ai Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ), ai Primăriei orașului Milișăuți și ai constructorului, SC Test Prima SRL.
După închiderea din 20 octombrie, constructorul va demara operațiuni de demolare, cofrare și construire. În data de 6 decembrie a fost stabilită aducerea pe amplasament a primului lot de grinzi, urmând ca cel de-al doilea să fie transportat pe amplasament în funcție de graficul de execuție al lucrărilor. Realist, având în vedere că vine și iarna, termenul în care podul va fi închis complet circulației este de 6-8 luni.
O problemă destul de delicată este legată de podul de pontoane de peste apa Sucevei, pentru traversarea provizorie, care ar urma să fie destinat în special localnicilor. Pentru acest pod trebuie avize de la Apele Române și Poliție, însă cel mai delicat aspect este legat de bani, lucrarea nefiind prinsă în bugetul general pentru lucrare.
Prefectul de Suceava, Alexandru Moldovan, a anunțat că ”în ceea ce privește sursa de finanțare pentru realizarea podului provizoriu, Instituția Prefectului va solicita în regim de urgență către instituțiile abilitate (Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, CNAIR, DRDP Iași) alocarea fondurilor financiare necesare”.
O nouă întâlnire de lucru la podul de la Milișăuți va fi în data de 21 octombrie.
Un pod din 1962, în parte rămas același
Podul de la Milişăuţi de pe DN 2H Suceava-Rădăuți a suportat o serie de reparaţii în anul 2018, când, în urma căderilor masive de precipitaţii, una dintre pile s-a deplasat, necesitând detonarea şi reconstrucţia totală a deschiderilor 6 şi 7 (ultimele, pe sensul de mers dinspre Suceava spre Milişăuţi).
În februarie 2020, trotuarul de pe pod s-a surpat cu tot cu balustradă, pe o porţiune de 27 de metri, ajungând în albia râului Suceava.
Din februarie 2020, așadar de mai bine de doi ani și jumătate, pe podul de la Milișăuți se circulă alternativ, cu semafoare.
Podul de la Milişăuţi a fost construit în anul 1962, are lungimea totală de 206,20 m, fiind prevăzut cu şapte deschideri, o lăţime a părţii carosabile de 6,30 m şi două trotuare pietonale.
Practic, cu excepția zonei reconstruite în 2018, restul podului este din 1962.
Contractul de reparație capitală a drumului este derulat de asocierea SC TEST PRIMA SRL - SC BENY ALEX SRL (lider) și SC Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi SRL și prevede lucrări de reparații și consolidare la nivelul infrastructurii și suprastructurii podului, lucrări hidrotehnice și de siguranța circulației, marcaje rutiere și lucrări de mediu. Termenul de execuție al lucrării este de 14 luni. Conform contractului, podul ar trebui să fie consolidat complet și redat circulației în condiții optime în luna iunie a anului viitor.
Așadar, chiar și dacă termenul de finalizare a lucrărilor va fi respectat, vorbim de mai bine de trei ani de zile de trafic restricționat sau oprit pentru repararea unui pod de pe un drum național.