Lucrările la tronsonul II al rutei alternative Suceava -Botoșani, pe strada Apeductului, vor fi finalizate până la data de 15 octombrie a.c., a anunțat miercuri, în conferință de presă, primarul de Suceava, Ion Lungu.
Lungu a declarat că după darea în folosință a acestui tronson vor fi funcționale două variante provizorii de circulație, una pentru trafic ușor, în lungime de 7,2 km, cu ieșire în DN 29 la Școala Gimnazială din Plopeni, iar cea de a doua, cu o lungime de 10,8 km, pentru trafic greu, cu ieșire în DN 29, la moara din Salcea.
Ruta pentru autoturisme, de pe strada Mirăuți cu ieșire în DN 29, la școala din Plopeni, cu trecere peste calea ferată la nivel în zona fostei halte Lisaura, are o porțiune de 4,7 km de drum asfaltat (parțial betonat) și 2,5 km nemodernizat.
Ruta pentru traficul greu, cu trecere pe la gara Văratec și ieșire în DN 29 la moara din Salcea, are 6,9 km de drum asfaltat (parțial betonat) și 3,9 km de drum nemodernizat.
Primarul a declarat că părțile de drum nemodernizat sunt pe raza teritorial administrativă a orașului Salcea și nu pot fi modernizate de administrația locală din municipiul Suceava, dar împreună cu Primăria Salcea se va efectua balastarea pentru ca drumul să fie în întregime funcțional.
În aceste zile se lucrează la montarea stâlpilor pentru sistemul de iluminat public, care va fi pus în funcțiune la 1 noiembrie a.c..
„În ședința de Consiliu Local din această lună vom aproba indicatorii tehnico-economici la sensul giratoriu din intersecția Calea Unirii cu Traian Vuia, pe care dorim să-l finalizăm până la sfârșitul anului. Sperăm ca până în anul 2024 să terminăm varianta total asfaltată a rutei alternative cu ieșire în DN 29, la fosta Avicola Burdujeni, cu finanțare din programul național de investiții Anghel Saligny”, a afirmat primarul Ion Lungu.
Acesta a mai spus că sensul giratoriu ar fi trebuit făcut de un dezvoltator imobiliar cu investiții în zonă, însă acesta nu și-a respectat obligațiile asumate, astfel încât lucrarea va fi executată de municipalitate. Firma respectivă a fost dată în judecată pentru recuperarea banilor cheltuiți de primărie pentru construirea sensului giratoriu.
La rândul său, primarul din Salcea, Ezekiel Belțic, a declarat că se bucură pentru continuarea lucrărilor la realizarea rutei alternative Suceava – Botoșani, întrucât și cetățeni ai orașului Salcea „beneficiază de această rută parcursă în timp mai scurt, decongestionand într-o anumită măsură și traficul aglomerat de pe DN29”.
Referitor la porțiunea de drum nemodernizat ce se află pe teritoriul administrativ al orașului Salcea, acesta spune că, potrivit extrasului de carte funciară, „parcela identificată cu numărul cadastral 32018 Salcea are ca proprietar <Municipiul Suceava> și nu <Orașul Salcea>”.
„În cursul săptămânii viitoare, voi avea o întâlnire cu domnul primar al municipiului Suceava, întâlnire stabilită de comun acord cu domnul Ion Lungu, în vederea discutării și găsirii soluției legale și adecvate pentru întreținerea și reabilitarea drumului ce este în continuarea rutei alternative modernizate. În calitate de primar al orașului Salcea, totdeauna voi avea în vedere prioritar interesul cetățenilor orașului Salcea astfel încât aceștia să beneficieze de rută alternativă modernă și facilă spre municipiul Suceava, traficul greu să nu fie direcționat în zona intravilană a orașului, evitând astfel deteriorarea drumurilor asfaltate și a caselor. Vă asigur că vom întreține și moderniza drumurile aflate în proprietatea orașului Salcea”, a mai spus primarul Belțic.