Informațiile pe surse prezentate de clubferoviar.ro arată că din luna decembrie a acestui an vor reveni pe căile ferate române trenurile InterCity (IC), la opt ani de zile după ce s-a renunțat la acest rang din cauză că regimul de viteză nu făcea diferența față de trenurile InterRegio (fostele trenuri Accelerat).
Pe lista trenurilor InterCity care revin se va afla și o pereche de trenuri de pe ruta Suceava – București Nord.
Trenul InterCity ”Ștefan cel Mare” va pleca din București la 17.22 și ar urma să ajungă la Suceava în cinci ore și 40 de minute.
Cei de la Club Feroviar au și lista de opriri a acestor trenuri care vor lega Capitala de Suceava. Trenurile vor avea opriri la Buftea, Ploiești Sud, Buzău, Focșani, Bacău și Pașcani. Perechea acestui tren va pleca din Suceava la ora 5.45 și va sosi la București Nord la 11.30, după cinci ore și 45 de minute. Viteza maximă pe acest traseu, de 140 km/oră, va fi atinsă între București Nord și Crivina (Prahova).
Trebuie spus că, în mare, această trasă este acoperită și acum de perechea Suceava-București Nord, pe aproximativ aceleași intervale orare. Așadar, este vorba practic de o rebotezare a acestei perechi de trenuri. Nu este clar încă și dacă noile trenuri vor fi tarifate superior față de cele InterRegio. Iar asta nu ar fi deloc bine pentru călători, mai ales că tarifele au crescut deja unitar cu 20% și nu sunt tocmai mici.
În alte țări europene transportul feroviar a fost ieftinit, tocmai pentru a încuraja lumea să mai renunțe la mașini.
Acești timpi de parcurs de aproximativ 5 ore și 45 de minute dintre Suceava și București ar putea fi catalogați drept decenți, cu condiția însă ca acest grafic să fie respectat. Din păcate, frecvent în ultimele luni trenurile spre București au înregistrat întârzieri de 30-40 de minute, chiar mai mari. În realitate, timpi de parcurs au fost rar sub 6 ore.
Dacă ne raportăm însă la situația de acum 4-5 ani, când toate trenurile spre București făceau 7 ore și chiar peste, în ultimii doi ani s-au făcut progrese datorită unor lucrări de infrastructură.
Conform informațiilor clubferoviar.ro, trenurile cu rang de IC ar urma să circule pe rutele București-Constanța, București-Suceava (cu ramificație la Iași) și București-Cluj-Napoca (cu ramură spre Timișoara Nord).
Specialiștii din domeniu spun că linia București-Constanța ar fi cam singura cu timpi de mers care să justifice un rang de InterCity, cu un preț pe măsură. De asemenea, un astfel de tren ar trebui să aibă foarte puține opriri, chiar să circule fără oprire între orașe foarte mari.