Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Suceava a informat că persoanele care obțin venituri din închirieri au obligația să înregistreze contractele la sediile Finanțelor de care aparțin. Astfel, potrivit prevederilor Ordonanței de Guvern nr. 16/2022 pentru modificarea şi completarea Codului fiscal, devine obligatorie înregistrarea la organul fiscal competent a contractelor de închiriere începând cu data 1 ianuarie 2023.
Potrivit Finanțelor Sucevene, contribuabilii, persoane fizice, care obţin venituri din cedarea folosinţei bunurilor din patrimoniul personal, respectiv chirii, au obligaţia înregistrării contractului încheiat între părţi, precum şi a modificărilor survenite în termen de cel mult 30 de zile de la încheierii/producerii modificării acestuia, la organul fiscal competent.
În cazul contractelor de închiriere aflate în derulare la data de 1 ianuarie 2023, înregistrarea la organul fiscal competent a acestora şi a modificărilor survenite se efectuează în termen cel mult 90 de zile de la data la care a intervenit obligaţia înregistrării.
Sunt exceptate de la înregistrare contractele de arendă şi închirierile în scop turistic a camerelor situate în locuinţe proprietate personală.
Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Suceava a recomandat contribuabililor utilizarea serviciilor electronice oferite de ANAF având în vedere avantajele depunerii electronice a declarațiilor fiscale, 24h/24, evitarea deplasărilor la sediile organelor fiscale, economisirea de timp şi resurse, și, nu în ultimul rând, eliminarea formularelor în format hârtie, cu beneficii importante asupra protecției mediului înconjurător.